ندیمی گفت: کاهش نرخ سود بانکی و تزریق نقدینگی به بازار اقدامی مطمئن جهت حمایت از بازار سرمایه است.

ایرج ندیمی عضو کمیسسون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درباره کاهش نرخ سود بانکی و تأثیر آن بر بازار سرمایه گفت: کاهش نرخ سود بانکی به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با افت شاخص در این بازار است. بانک‌ها با پرداخت نرخ سود بالا موجب خروج سرمایه از بازار می‌شدند.
 
وی ادامه داد: دو مسئله نرخ سود بانکی و بازار سرمایه همیشه در موازی هم حرکت می‌کنند. در حال حاضر که مسئولان بانکی اقدام به کاهش نرخ سود سپرده‌ها کردند در بازار سرمایه اثرات مثبتی داشته است.
 
وی گفت: کاهش نرخ سود بانکی و تزریق نقدینگی به بازار می‌تواند مهم‌ترین اقدام در جهت حمایت از بازار سرمایه باشد تا این بازار دوباره به روزهای اوج خودش برگردد.
 
نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس گفت: درآمد پول به سودش است اگر اوراق مشارکت سودش بالا باشد قطعاً سرمایه‌گذاران در آنجا سرمایه‌گذاری خواهند کرد. از این رو اگر کاهش نرخ سود به نحوی باشد که با ارقام و نرخ‌های دیگر سازگاری نداشته باشد طبیعی است که میل به بازار سرمایه بیشتر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که با سودآوری سهام همراه باشد در مجموع نرخ سود بانکی با کاهش 20 درصدی آن باعث افزایش سوددهی بازار سرمایه خواهد شد؛ بنابراین احتمال گرایش بر بازار سرمایه نیز وجود دارد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
تو تمام دنیا افرادی که چندین خونه دارن باید بابت خونه دوم به بعد مالیات سنگینی رو پرداخت کنن و همین مسعله باعث پایین آمدن و بی بها شدن مسکن شده.هر چیزی تو سیستم ثبت هستش و هیچ راه فراری نیست
آخرین اخبار