سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی برنامه‌های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در استان را اعلام کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید محسن رحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 25 اردیبهشت تا سوم خردادماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نام‌گذاری شده که در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری شب فرهنگی که در این مراسم تجلیل از موزه‌داران خصوصی و کارکنان نمونه موزه‌ها در دستور کار قرار دارد برگزاری اختتامیه مسابقه عکاسی برج شیشه اجرای موسیقی آئینی سنتی اقوام، در نکوداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، تجلیل از آزادگان، ایثارگران و خانواده شهدای آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، افزود: نکوداشت روز فردوسی، تجلیل از نقالان، شاهنامه‌خوانان و شاهنامه‌پژوهان استان در موزه چهار فصل اراک از دیگر برنامه‌های این اداره به شمار می‌رود.

رحمتی افتتاح نمایشگاه عکس برج شیشه را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و ادامه داد: این مسابقه با همکاری سازمان نظام مهندسی و میراث‌فرهنگی استان با هدف به کارگیری تجربیات و استعدادهای نخبگان عکاسی استان به مناسبت روز معمار و هفته میراث فرهنگی در چهار رشته و با موضوعات ابنیه و بافت‌های تاریخی، معماری اسلامی، نمای شهری و روستایی و بافت فرسوده برگزار شده و عکس‌های منتخب این جشنواره در نمایشگاهی در موزه مفاخر به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود و به 9نفر از برگزیدگان جوایز نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس مسابقات اهداء و به عکاسانی که آثار آنها به نمایشگاه راه یافته باشد نیز لوح تقدیر اهداء می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز کودک و موزه مسابقه نقاشی و نمایش عروسکی در موزه‌های حسن‌پور، سالار محتشم، گنبد چهارسو، مفاخر و مشاهیر در نمایشگاه و نشست تخصصی با مجموعه‌داران خصوصی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، تصریح کرد: 14 موزه استان به عنوان زبان روایتگر تاریخ و فرهنگ به صورت رایگان در 28 اردیبهشت پذیرای گردشگران در سطح استان می‌باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اراک ، گردشگری ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.