وزیر خارجه آمریکا با رئیس تیم مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی در لندن دیدار و درباره بن بست مذاکرات بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان؛ یک مسئول عالی رتبه در وزارت خارجه آمریکا گفت که "جان کری" شب گذشته در لندن با "زیپی لیونی" دیدار و تاکید کرد: با وجود اینکه باب مذاکرات باز است اما ازسرگیری مذاکرات به دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بستگی دارد و آنها هستند که باید تصمیمات ضروری اتخاذ نمایند.
 
مسئولان آمریکایی گفتند که کری در این دیدار نسبت به شهادت 2 فلسطینی در نزدیکی زندان عوفر واقع در منطقه رام الله در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست ابراز نگرانی کرد و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را از اتخاذ تصمیمات یکجانبه بر حذر داشت.
 
 دیدار "کری" با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن نیز برای نخستین بار از زمان توقف مذاکرات سازش در ماه گذشته، صورت گرفت.
 
"جان کری" در این دیدار تاکید کرد: ضروری است که هر دولت آتی فلسطین، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، خشونت را کنار بگذارد و به همه توافقات امضا شده قبلی پایبند باشد.

جان کری در ادامه سخنانش مدعی شد:" انتخابات ریاست جمهوری سوریه نمایشی خنده‌دار است، زیرا ده‌ها هزار سوری به دلیل جنگ آواره‌اند."

مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادسازی اسرای مرحله چهارم که قرار بود حدود دو ماه قبل آزاد شوند، باعث بوجود آمدن اختلافات بین مذاکره‌کنندگان فلسطینی و اسرائیل و به بن بست رسیدن مذاکرات سازش شد و در حالی که رژیم صهیونیستی بر تمدید مذاکرات سازش به عنوان شرط آزادسازی اسرا اصرار داشت، رهبران فلسطینی این شرط را رد کردند و پس از آن رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق اخیر آشتی بین فتح و حماس، نشست‌های دو هیأت فلسطینی و اسرائیلی برای دستیابی به توافقی در خصوص تمدید مذاکرات سازش را به تعلیق درآورد و در نهایت نیز مذاکرات سازش پس از گذشت 9 ماه نشست‌های بیهوده 29 آوریل (9 اردیبهشت) به پایان رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار