دبیرکل جبهه مبارزه فلسطینی که به مناسبت شصت و ششمین سالروز نکبت با فارس گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد که بحران سوریه بخشی از پروسه آمریکا در منطقه برای تقسیم فلسطین است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«خالد عبد المجید»، دبیرکل جبهه مبارزه فلسطینی در دمشق تاکید کرد: با وجودی‌که 66 سال از نکبت بزرگ فلسطینی می‌گذرد، اما هم اکنون فلسطینیان با نکبت دیگری در مناطق دیگر مواجه هستند.

عبد المجید افزود: با وجود درد  رنج تحمیل شده بر فلسطینیان ساکن اراضی 48 و قدس غربی، شاهد هستیم که فلسطینیان ساکن مناطق دیگر جهان و منطقه با اشکال جدیدی از ظلم و ستم مواجه هستند تا به هر طریق ممکن بر ملت فلسطین فائق آیند.

وی ادامه داد: به همین منظور شاهد هستیم، هم همان توطئه‌هایی که 66 سال پیش آنها را هدف گرفت، هم اکنون به شکل و نوعی دیگر هدف گرفته است و این موضوع به شکلی ویژه در کشورهایی مانند لبنان و سوریه قابل ملاحظه است که از جمله کشورهایی به شمار می‌آیند که به آوارگان فلسطینی پناه داده‌اند و به همین منظور شاهد بحرانی هستیم که هم اکنون 3 سال است، سوریه را درگیر خود گرده است.

عبد المجید تاکید کرد: آنچه در سوریه امروز رخ می‌دهد، بخشی از پروسه‌ای است که آمریکا در منطقه آن را دنبال می‌کند و هدف از آن تقسیم مجدد فلسطین است، اما مردم فلسطین سخن آخر خود را گفته‌اند و آن ادامه مقاومت تا آزاد سازی سرزمین‌اشان است.

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه تلاش کردند، فلسطینیان مقیم سوریه را در بحرانی گرفتار کنند که سوریه امروزه با آن درگیر است و به این طریق آتش جنگ میان فلسطینیان و سوری‌ها را برافروزند، اما اغلب فلسطینیان با رد این خواسته، اجازه ندادند، این کشورها به خواست و هدف خود برسند، چون هر وجب از خاک سوریه را خاک فلسطین به شمار می‌آوردند.

عبد المجید خطاب به فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر نقاط جهان گفت: با وجود تمام درد و رنج و عذاب‌هایی که تاکنون از آوارگی یا قرار داشتن تحت سلطه رژیم صهیونیستی متحمل شدند، با این حال باید به اصول و مبادی قضیه فلسطینی با اخلاص وفادار باشند و اگرچه این درد و رنج‌ها همچنان ادامه دارد، اما باید با توطئه‌های تدارک دیده شده علیه آنها چه در سوریه و چه در فلسطین مقابله کنند، چون مهمترین هدف از این توطئه‌های تسویه قضیه فلسطینی و واداشتن فلسطینیان به فراموش کردن بازگشت به سرزمین‌ و قضیه‌اشان است
برچسب ها: بحران ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.