رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت : کشور اسلوونی روابط تجاری اندکی با ایران دارد و با تقویت روابط خارجی بین دو کشور می توان شاهد افزایش سطح مبادلات تجاری باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و اسلوونی «خسرو کسائیان» رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به عضویت اسلوونی در اتحادیه اروپا گفت. در روابط تجاری نباید یک طرف فقط صادرات کند و طرف دیگر واردات بلکه باید صادرات و واردات کالا و خدمات با هم صورت گیرد تا روابط تجاری دوام داشته باشد.

«سامو خيبار ميليچ(Samo Hribar Milič ) ریيس اتاق بازرگاني اسلووني در این نشست افزایش روابط تجاری با ایران بویژه با استان اصفهان را خواستار شد و گفت:در سال 1392 تنها 4/12 میلیون دلار به ایران صادرات داشتیم و تنها 425 هزار دلار واردات داشتیم.

وی تقویت زیرساخت های تجارت بین دو کشور را خواستار شد و گفت:ایران یک بازار بزرگی است که می تواند با اسلوونی رابطه عمیق تجاری داشته باشد.

وی اسلوونی را جزو کشورهای در حال توسعه و عضو اتحادیه اروپا خواند و افزود:برقراری ارتباطات تجاری بین فعالان اقتصادی از طریق هیات های تجاری می تواند به افزایش مبادلات دو کشور بیانجامد.

وی نرخ تورم این کشور را 8/1 درصد اعلام کرد و گفت:اقتصاد این کشور مبنی بر صادرات محور است و در سال گذشته 37 میلیارد دلار حجم صادرات و 34 میلیارد دلار واردات این کشور بوده که ایران می تواند سهمی از این بازار را در اختیار بگیرد.

وی اظهار داشت:66 درصد اقتصاد این کشور در بخش خدمات و 26 درصد در بخش صنایع است و ترکیب اصلی اقتصاد این کشور خدمات محور است.

هیات تجاری 25 نفری اسلوونی در بخش های صنعتی ،گردشگری،حمل و نقل ،فناوری اطلاعات ،خدمات مالی با فعالان اقتصادی استان اصفهان به مذاکره پرداختند./س


 

برچسب ها: اصفهان ، نشست ، بررسی ، فرصت ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.