مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: خشکناب به عنوان زادگاه شهریار ملک سخن باید به کانون توجه و قطب گردشگری استان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صفی‌پور اظهار کرد: استاد شهریار از ستون‌های خیمه ‌ادبیات معاصر ایران زمین است و نباید غبار فراموشی بر کوچه‌باغ‌‌های خانه‌ی پدری و زادگاه استاد شهریار در روستای تاریخی خشکناب بنشیند.

وی افزود: استاد شهریار به وطن و زادگاه خود علاقه‌ وافری داشت و کودک‌وار به دامان پرمهر زادگاه خویش آویخته و منظومه‌ای را آفریده است که بیت بیت خوش‌آهنگ و دلنواز آن مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و بر این اساس صفای باطن و زلال شعرهای روان و دلنشین استاد شهریار باید در کوچه‌باغ‌های این روستای تاریخی طنین‌انداز شده و این مکان ارزشمند به کانون توجه گردشگران و دوست‌داران شهریار شعر ایران تبدیل شود.

صفی‌پور اظهار امیدواری کرد: تا برگزاری جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا زمینه‌‌ بازسازی این خانه‌ فرهنگی تاریخی را فراهم آورد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ی فرهنگی هنری حیدربابا با گستره‌ ملی و در رشته‌های مختلف، تصریح کرد: این جشنواره به نوعی مجمع اصحاب فضل و هنر و ادب خواهد بود و آثار تولید شده در آن جمع‌بندی و داوری شده و همزمان با روز ملی شعر و ادب در قالب مجموعه‌ای نفیس رونمایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا نهم خردادماه 93 در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد و در پای کوه حیدربابا برگزار شده و شرکت در این جشنواره برای همه گروه‌های سنی و در هر سطحی آزاد است و هنرمندان علاقمند می­توانند با مراجعه به وب سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و یا از طریق انجمن­های ادبی و آموزشگاه­های هنری وابسته به این اداره کل نسبت به ثبت نام در بخش جشنواره اقدام نمایند.

هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره ملزم به خلق ­اثر در محیط هستند و آثاری که بعد از اتمام جشنواره به دبیرخانه ارسال گردد، مورد پذیرش نیستند.

ش

انتهای پیام/

برچسب ها: قطب ، گردشگری ، شهریار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.