منابع آگاه در تونس اعلام کردند "علی السریاطی"، رئیس پیشین امنیت نهاد ریاست جمهوری تونس که به اتهام تسهیل فرار "زین العابدین بن علی " دیکتاتور فراری تونس در ژانویه سال 2011 به زندان افتاد روز شنبه از زندان آزاد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه در تونس روز شنبه اعلام کردند "علی السریاطی"، رئیس پیشین امنیت نهاد ریاست جمهوری تونس که به اتهام تسهیل فرار "زین العابدین بن علی " دیکتاتور فراری تونس در ژانویه سال 2011 به زندان افتاد روز شنبه از زندان آزاد شد. 

"یوسف السریاطی" برادر "علی السریاطی" امروز به این خبرگزاری گفت: برادرش از زندان آزاد شده و به خانه‌اش برگشته است. این مرد کلیدی در دستگاه حکومتی و امنیتی "زین العابدین بن علی" در ژوییه سال 2012 به اتهام فراهم کردن زمینه فرار بن علی به 20سال زندان محکوم شد. دادگاهی در تونس در این تاریخ در چارچوب رسیدگی به پرونده‌ای تحت عنوان"شهدا و زخمی‌های انقلاب" علی السریاطی را محاکمه و به زندان محکوم کرد. وی همچنین متهم بودکه در سرکوب انقلاب مردم تونس که در نتیجه آن دهها نفر کشته و زخمی شدند دست داشته است. اما در آوریل سال 2014 مدت زمان زندان وی به سه سال تخفیف یافت.

علی السریاطی 74 ساله درست همان روزی که بن علی از کشور فرار کرد و به عربستان سعودی پناهنده شد بازداشت شد.وی بعد از بازدارشتش در گفتگویی با خبرگزاری فرانسه اذعان کردکه رئیس جمهوری کشور را به فرار از کشور مجاب کرده است. اما هدف از این کار این بود که حمام خون در کشور به راه نیفتد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار