پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم "تونی کارتالوچی" با عنوان " بارقه ای از پایان بحران سوریه؛ آیا امریکا شکست خورده است؟" می‌نویسد: شهر حمص سوریه سرانجام از سوی نیروهای ارتش سوریه بازپس گرفته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، گلوبال ریسرچ گزارش داد: حدود دو هزار تروریست مسلح با ترک مواضع خود در این شهر به مناطق روستایی رفتند؛ مناطقی که نیروهای دولتی باز هم توان رویارویی با آنان را خواهند داشت. در حقیقت شهر حمص، نماد وقایعی است که در دیگر مناطق سراسر سوریه صورت خواهد گرفت. آتش بس‌‌های مشابه در دیگر مناطق شهری سوریه که صحنه تهاجم و اشغالگری تروریست‌ها بوده است، سرانجام برقرار و درگیری ها به سوی مناطق روستایی رانده خواهد شد و تروریست‌های مقاومت کننده در این مناطق قطعا با مقابله جدی نیروهای امنیتی سوریه مواجه خواهند شد. 

حمص سومین شهر بزرگ سوریه است و آزادسازی آن از دست تروریست‌های خارجی می‌تواند به منزله نقطه عطفی در درگیریهای این کشور باشد. 

جنگ سوریه به پایان نرسیده است اما بارقه ای از پایان این راه به چشم می خورد. توانایی سوریه در خنثی کردن جاه‌طلبی‌های ناتو در داخل و در امتداد مرزهای سوریه به منزله مشروعیت کمتر آن در هر نقطه دیگری در منطقه و سراسر جهان تعبیر خواهد شد. سوریه و متحدان آن باید به مقاومت و پایداری خود ادامه دهند و نکته حائز اهمیت‌تر احیای موفقیت آمیز این کشور از لحاظ داخلی و در زمینه روابط بین‌المللی در زمانی است که درگیریها پایان یابد. 

کشورهای دیگر باید به موفقیت های سوریه و حتی شکست های اولیه آن توجه کنند. سوریه و دیگر کشورهای سراسر جهان در مقاومت خود برابر عوامل بی ثبات کننده خارجی باید شبکه های رسانه ای حرفه ای خود را به منظور بالا بردن امکان برقراری ارتباط با مخاطبان بین المللی و مقابله با تلاش های مقابل خارجی توسعه بخشند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار