بر اثر وزش توفان شدید، بادهای تند، بارش بی سابقه باران و جاری شدن سیلاب در ولایت فراه، خسارات هنگفت مالی و جانی به باشندگان این ولایت وارد آمده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  بر اثر وزش توفان شدید، بادهای تند، بارش بی سابقه باران و جاری شدن سیلاب در ولایت فراه، خسارات هنگفت مالی و جانی به باشندگان این ولایت وارد آمده است.
مسوولان محلی در ولایت فراه می گویند که این توفان و بارش باران شدید، بعد از ظهر روز جمعه آغاز شد و برای سه ساعت دوام داشت.
جواد افغان سخنگوی والی فراه گفت: این توفان که توام با بارش ژاله، وزش باد و جاری شدن سیلاب بود؛ بیشترین خسارات را به حاصلات زراعتی مردم در شهر و چهار ولسوالی ولایت فراه ببار آورده است.
وی افزود: توفان شدید روز گذشته، توام با باد، خاک، باران، سیلاب و ژاله، شدیدا زارعین ولایت فراه را با خسارات زیادی مواجه نموده است.
وی تصریح نمود که قسمت عمده ای از کشت های هندوانه، گندم، بادرنگ، انگور، بادنجان رومی، بامیه و تعدادی زیادی از گلخانه های بادرنگ و رومی از بین رفته است.
باشندگان فراه می گویند که بیشترین آسیب این توفان به ولسوالی پشت رود آن ولایت رسیده است.
آنان از دولت مرکزی می خواهند تا برای آسیب دیدگان توفان و سیلاب روز گذشته فراه کمک هایش را شدت بخشد.
جواد افغان سخنگوی والی فراه اضافه کرد که در جریان این حادثه ی طبیعی در فراه، ده ها راس مواشی مردم نیز تلف شده است.
مقام های محلی در فراه می گویند که تیم های کمک کننده، بررسی های شان را در این زمینه آغاز نمودند.
به گفته آنان؛ احتمال وارد شدن تلفات انسانی نیز در این حادثه طبیعی وجود دارد؛ ولی تاکنون آمار دقیق آن مشخص نشده است.
این در حالی است که مسوولان اداره مبارزه با حوادث طبیعی غرب افغانستان یک هفته قبل در مصاحبه با رسانه ها در هرات، از افزایش میزان بارندگی ها و احتمال جاری شدن سیلاب در ولایات غرب کشور هشدار داده بودند.
/انتهای پیام

منبع: خبرگزاری جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.