مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تأسیس مدارس جامع زیست محیطی می‌تواند طبیعت را بیمه کند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،  محمد درویش در همایش چالش‌های محیط زیست در شهرستان اسفراین با بیان اینکه ‌دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی برای توانمندسازی جوامع و تأسیس مدارس محیط زیست برنامه‌های مدونی دارد ، افزود : برنامه آموزش معلمان و تأسیس مدارس جامع زیست محیطی می‌تواند طبیعت را بیمه کند.

درویش اهداف نشست چالش‌های محیط زیست را آشنایی با فعالان محیط زیست در استان و آگاهی از نحوه پیشرفت طرح شبکه بندی سمن‌های زیست محیطی در استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استان مناطق حفاظت شده خوبی دارد اما تعداد تشکل‌های مردمی آن کم است، اظهار داشت : این استان چیدمان کشاورزی و دامداری دارد که می‌تواند برای استان فرصت باشد، اما این موضوع به چالش تبدیل شده است و ما شاهد تخریب گسترده پرشیب دامنه‌های کوهستانی در استان هستیم که به بهانه توسعه کشاورزی آینده این سرزمین را نابود می‌کند.

درویش گفت : مشاهدات در مسیر بجنورد به اسفراین و شیروان تأثر برانگیز است و در کمتر جایی در کشور شاهد این تخریب گسترده منابع طبیعی خود هستیم.

وی بیان کرد: فرسایش خاک در استان بسیار فراوان است که نمونه آن را در سیلاب‌های سال‌های اخیر شاهد بودیم که متأسفانه علاوه بر خسارات مالی سنگین خسارات جانی هم به همراه داشت.

درویش با بیان اینکه این استان می‌تواند یکی از پتانسیل‌های بالقوه اکوتوریسم باشد، افزود: راه حفاظت محیط زیست در مشارکت و همراهی مردم است و آگاهی مردم مرهون آموزش درست است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.