مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان بروجرد گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تعمیق باورهای دینی جامعه بانوان شهرستان بروجرد یکی از وظایف امور بانوان و خانواده فرمانداری این شهرستان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،فاطمه نصرالله‎‎زاده به ارائه گزارشی از وظایف و فعالیت‎های این واحد پرداخت و اظهار داشت: واحد امور بانوان و خانواده فرمانداری بروجرد در راستای وظایف خود نسبت به انجام برنامه‎های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و مناسبت‎های ملی و مذهبی با هدف تحکیم بنیان خانواده، ارتقای سطح آگاهی بانوان و مقابله با آسیب‎های اجتماعی فعالیت می‎کند.

وی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تعمیق باورهای دینی جامعه بانوان شهرستان بروجرد را از دیگر وظایف امور بانوان و خانواده فرمانداری این شهرستان نام برد.

نصرالله‎زاده ادامه داد: برگزاری جلسه‎های با نمایندگان بانوان دستگاه‎های اجرایی جهت پیگیری امور بانوان، شناسایی مشکلات آنان و برنامه‎ریزی اهداف و فعالیت‎های حوزه بانوان، از آن جمله است.

وی تاکید کرد: تشکیل کمیته‎های شش‎گانه تخصصی امور بانوان با هدف توانمندسازی بانوان و تحکیم بنیان خانواده جهت پیشبرد اهداف و نتیجه‎گیری مطلوب، پیگیری و حل مشکل معیشت، مسکن و درمان بانوان خود سرپرست و انجام مشاوره و هم‎فکری با بانوان جهت توانمندسازی و ارائه طرح اشتغالزایی به خصوص مشاغل خانگی و انجام مشاوره و ارائه راهکارهای مناسب از دیگر برنامه‎های واحد امور بانوان و خانواده فرمانداری بروجرد است.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: برگزاری همایش‎ها، نشست‎ها، جشنواره‎ها و مسابقات ویژه بانوان شاغل و غیر شاغل در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی مشارکت اجتماعی، توانمندی‎های بانوان، شفاف‎سازی مسائل زنان و تحکیم بنیان خانواده از دیگر فعالیت‎های صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری دوره‎های آموزشی شامل کلاس‎های آموزش مهارت‎های زندگی، مشاوره خانواده، برنامه‎ریزی جهت اجرای کلاس‎های طرح رحمت، خانواده متعالی و ... بخشی دیگر از فعالیت‎های دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری بروجرد است.

وی پیگیری و راه‎اندازی کانون فرهنگی اجتماعی بانوان این شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده، خواند و ادامه داد: با توجه به نیاز این شهرستان به ایجاد فضایی موثر به منظور مشارکت نهادینه زنان و فراهم کردن امکانات لازم برای برنامه‎ریزی و ساماندهی ظرفیت‎ها و افزایش آگاهی آنان، کانون فرهنگی- اجتماعی بانوان به عنوان بازوی اجرایی دفتر امور بانوان، راه‎اندازی شده است.

وی افزود: تلاش در راستای حل مشکلات بانوان از طریق مشاوره و راهنمایی و معرفی به ادارات به منظور رفع مشکلات به خصوص مشکلات مالی که حدود 80 درصد آنها منجر به حصول نتیجه شده است، بخش دیگری از فعالیت‎های دفتر امور بانوان فرمانداری را تشکیل می‎دهد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.