نماینده مردم تهران از عدم صدور مجوز راهپیمایی به کارگران در روز بزرگداشت کارگر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علیرضا محجوب" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در جلسه علنی امروز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه در نطق میان دستور خود با اشاره به روز بزرگداشت کارگر گفت: مراسم هفته کارگر در سال 93 آغاز و برگزار شد اما یک نکته اساسی مطرح بود و آن هم اینکه اجازه و مجوز راهپیمایی برای این مناسبت صادر نشد.

وی افزود: از سال 1385 تا 93 هیچ مجوزی برای راهپیمایی‌های این روز صادر نشده است، کارگران سال‌هاست که می‌خواهند در 11 اردیبهشت هر سال مانند همه کارگران جوان راهپیمایی کنند، فقط این کارگران آمریکا و کانادا هستند که از راهپیمایی در مراسمات این روز محرومند.

محجوب تاکید کرد: من، همه کارگران و فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از همه مسئولان خصوصا کمیسیون ماده 10 قانون احزاب و وزارت کشور گلایه داریم که چرا در اولین سال فعالیت دولت تدبیر و امید اجازه برگزاری راهپیمایی را از کارگران دریغ کردند.

وی ادامه داد: جای تعجب وقتی بیشتر می‌شود که با وجود صراحت اصل 27 قانون اساسی دال بر برپایی راهپیمایی و اجتماعات و آزادی آنها مخالفت و ارجاع کار از طریق کمیسیون به برخی از استانداری‌ها به آنجا می‌انجامد که در یکی از استانداری‌ها با ستاد شرط می‌کنند که 400 نفر بیشتر حق ندارند در مراسم روز کارگر شرکت کنند، آیا این اجرای دقیق اصل 27 قانون اساسی است، آیا این محترم داشتن آزادی برای همه به خصوص کارگران است؟

محجوب تصریح کرد: کارگران خواهان اجرای صحیح و دقیق اصل 27 قانون اساسی هستند و رسمیت راهپیمایی آنها و تقویت رویه و رویکرد غلط اتخاذ شده از سال 85 تا 93 است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: کارگران راهپیمایی را جزو حقوق شناخته شده و رسمی خود می‌شناسند و سند آن نیز پیام حضرت امام (ره) در راهپیمایی سال 58 در میدان امام حسین(ع) می‌دانند لذا انتظار داریم برای سال 84 مجوز برای راهپیمایی کارگران صادر شود و دیگر این اتفاقات تکرار نشود.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کارگران مخابرات روستایی گفت: انتظار داریم شرکت مخابرات بیش از این آنها را آزار ندهد، قانون را اجرایی کرده و از آن فرار نکند همچنین تعهدات خود را اجرایی و عملیاتی کنند.

محجوب خاطرنشان کرد: آنچه که می‌توانم از همه شما درخواست کنم این است که در مسائل ملی و منطقه‌ای اولویت‌های اساسی و مهم را به هیچ وجه نباید فراموش کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: سال‌هاست که موضوع دریاچه ارومیه مورد درخواست است و باید مورد توجه قرار گیرد اما روز به روز این دریاچه رو به خشکی می‌رود اما ما همچنان انتظار توجه بیشتر را داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مناسب ، نکته ، اشاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار