واحد خريد قطعات يدکي ساخت خارج و با اتکا به توانمندی پیمانکاران داخلی موتور 400 کیلو وات ميکسر بخش آسياب ناحيه آهن سازي بومی سازی و با این اقدام از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور جلوگيري شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،غلامعباس کريمي کارشناس خريد قطعات يدکي ساخت خارج با اعلام اين خبر افزود: اين موتور که در واحد آسياب و به عنوان موتور ميکسر 13 مواد معرفي شده است، با مبلغ 990 ميليون ريال در مدت 7 ماه توسط شرکت جمکو (از پيمانکاران داخلي ) بومي سازي شد .

وي مزيتهاي اين طرح را حمايت از توليد کنندگان داخلي و صرفه جويي در زمان ساخت و تحويل اين موتورنام برد و افزود: اميد است با تلاش کليه واحدهاي شرکت، شعار خواستن، توانستن است را بیش از پیش با حمايت همه جانبه از توليدات داخلي به عمل تبديل نموده و در جهت خودکفايي صنعت فولاد کشور قدمهاي مثبتي برداريم.

در همین رابطه اکبر فرهنگ کيا کارشناس برنامه ريزي ناحيه آهن سازي نيز در خصوص بومي سازي اين موتور يادآور شد: اين موتور 400 كيلو وات با 6/6 كيلو ولت مربوط به واحد گندله‌سازي بخش آسيابها - ميكسرهاي X13/1405 مي‌باشد كه درسال 1375يكبار از شركت آنسالدو خريداري شده بود كه با توجه به تحريم ها مقرر شد بحث بومي سازي آن فعال شود كه اينكار توسط كارشناسان برق واحد، دفتر فني واحد، واحد خريد قطعات يدکي و شركت جمكو انجام گرفت وكليه اطلاعات فني موتور فوق و اطلاعات ساخت آن بصورت يك فعاليت مشترك تهيه و به اتمام رسيد و در حال حاضر بدون هيچ مشکلي در حال بهره برداري بوده و كليه پارامترهاي الكتريكي آن نرمال است و با مدل خارجي آن تفاوتي ندارد . /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.