کادوی تولدی که همسرم به من هدیه دادند موجب شد تا گل های غیر آپار تمانی تولید کنم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری دیدن گل و گیاه که برای همه انسان ها موجب شادی نشاط و تغییر روحیه می شود برای همه خانوادها به ویژه خانم های ایرانی ومازندرانی بسیار اهمیت دارد. اما بعضی از خانم ها بیشتر از دیگران به پرورش گل و گیاه اهمیت داده و علاوه بر علاقه به نگهداری آن در منازل خود به نقش اقتصادی آن نیز توجه می کنند.

خانم فاطمه صغری زیبنده گرجی که علاقمندی به گل گیاه اورا متوجه نقش اقتصادی آن کرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری

در باره انگیزه خود در آغاز پرورش گل و گیاه گفت: به گل و گیاه بسیار علاقمند بودم وهرجا می رفتم یک نمونه به منزل می آوردم و اصلا به جنبه اقتصادی و درآمد زایی آن توجه نداشتم اما گلدان گلی که همسرم به مناسبت روز تولدم به من هدیه دادند انگیزه ایی شد که به صورت جدی به فکر پرورش گل و گیاه بیافتم .

این بانوی علاقمند و پرتلاش ساروی افزود: کار را با نیت خیروبا کمک همسرم از زیر زمین 15 متری منزل مان آغاز کردیم و قرار شد بخشی از درآمد حاصل از آن را صرف کمک به نیازمندان جامعه کنیم.

وی تصریح کرد: به دلیل مناسب نبودن و محدودیت جا نمی توانستیم گل های زیادی پرورش دهیم اما فردی که به گل و گیاه بسیار علاقمند هستند حیاط منزل پدریشان را با کمترین مبلغ به ما اجاره دادند که علاوه بر فضای باز 10 متر مربع گلخانه نیز در این حیاط ایجاد کردیم .

خانم فاطمه صغری زیبنده گرجی گفت :در حال حاضر بیش از2 هزار گلدان گل از انواع مختلف دارند که بیشترین آنها گلی با نام ساکولنت که 30نوع است،23 نوع بنفشه آفریقایی ، 13 نوع گل حسن یوسف، 15نوع کاکتوس، 10 نوع گل روز که 7 نوع آن پا کوتاه است دارند و 10 رنگ کلانکوا و 10 نوع شمعدانی پا کوتاه وعطری و صدها گل دیگر نیز دارند.نکته مهم اینجاست: که این خانم در هیچ کلاس آموزشی در زمینه پرورش گل و گیاه تاکنون شرکت نکرده است و تنها با استفاده از اینترنت وتلاش و آزمون خطا این گل هارا پرورش داده و قرار است بعد از چند سال ترک تحصیل در رشته معماری ادامه تحصیل و پرورش گل و گیاه را هم ادامه دهند.

او گفت : امسال با شرکت در بازارچه خیریه که به مناسبت هفته هلال احمر برگزارشد گل های گلدانی را برای نمایش وفروش گذاشتیم که مردم استقبال خوبی کردند و توانستیم 700 هزار تومان از فروش گل ها بدست آوریم و یک سوم از درآمد حاصله را به نیازمندان زیر پوشش جمعیت هلال احمراستان در (طرح همای رحمت) ویژه ماه مبارک رمضان هدیه کنیم.

این با نوی زحمتکش با وجود اینکه محل سکونتشان با محل پرورش گل و گیاه فاصله دارد اما برای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده سختی ها را تحمل می کند تا نقش خود را به صورت عملی دراقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن بسیار تا کید کردند نشان دهد .

وی در باره زندگی خانوادگی خود گفت: 26 سال پیش ازدواج کردم همسرم آقای امیری بسیار مهربان و با گذشت و نخستین مشوق من در پرورش گل و گیاه هستند.

وی : با اشاره به اینکه خدارا شکر از زندگیم راضی هستم خاطر نشان کرد حاصل ازدواج ما یک پسر 22 ساله و یک دختر 16 ساله است که به یاری خداوند فرزندان ما پاک و بسیار باهوش و در کسب علم و دانش جزو برترین دانش آموزان و دانشجویان کشورهستند.

این بانوی پر تلاش ساروی نشان داد که بانوان می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کنند . /ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.