با به کارگیری نرم افزار ICF ، تشخیص نوع و شدت معلولیت افراد بر اساس استانداردهای جهانی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مراسم رونمایی از کتاب و نرم افزار ICF در زنجان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار موجود میزان معلویت در جامعه 15 درصد است، افزود: از این میزان دو تا سه درصد به صورت معلولیت شدید و بسیار شدید است.

سخنگویی با اشاره به اینکه توان بخشی مبتنی بر خانواده جلوی بسیار از هزینه ها را می گیرد افزود : تعدادی از معلولان نیز برای همیشه به مراکز بهزیستی نیاز دارند و باید روش جدیدی برای حمایت ازاین نوع معلولان به کار گرفت .

وی با اشاره به اینکه تاکنون 4 هزار و 500 نفر از معلولان مورد آموزش توانبخشی قرار گرفته‌اند تصریح کرد: پیش بینی می شود که با برنامه ریزی های انجام شده، این میزان طی امسال به هفت هزار نفر افزایش پیدا کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اشتغالزایی برای معلولان رااز دیگر فعالیت های بهزیستی عنوان و اضافه کرد: سازمان همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا برای معلولان اشتغالزایی ایجاد کند .

سخنگویی ارتقا سطح تخصص معلولان را زمینه ساز جذب این قشر از جامعه در بازار کار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون پرونده 148 هزار معلول در سطح کشور مورد پایش و بررسی قرار گرفته،ادامه داد : تعیین میزان و شدت معلولیت همراه با صدور کارت هوشمند مغناطیسی صرفهجویی در میزان اعتبارات سازمان بهزیستی است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد : با صادر شدن کارت‌ها با دو زبان فارسی و لاتین برای معلولان موجب شناسایی آنها در همه جای دنیا می شود./س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.