معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های امداد، در سال گذشته 120هزار خانواده تحت پوشش به خودکفایی رسیدند و برای سال 93 پیش بینی ایجاد 200هزار فرصت شغلی را داریم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد امیر با اشاره به جشن خودکفایی 120 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد گفت: طرح‌های اشتغال و خودکفایی مجموعه کسب و کارهایی هستند که متناسب با توانایی‌های هر فرد از طریق آموزش و سپس پرداخت تسهیلات مالی اجرا می‌گردد.

وی با بیان اینکه در طرح اشتغال امسال کمیته امداد 120 هزار خانواده به مرز خودکفایی رسیده‌اند بیان داشت: 4درصد در بخش کشاورزی، 36درصد دامپروری، 9درصد در بخش صنایع دستی، 8درصد در بخش تولیدی و صنعتی و 43 درصد در بخش خدمات به مرز خودکفایی رسیده‌اند که 96 درصد آن‌ها مرد و 34 درصد زنان هستند.

وی در خصوص درآمد خانواده‌های خودکفا شده افزود: متوسط درآمد خانواده‌های خودکفا شده در سال 92، 117 میلیون ریال است و سرانه وام پرداختی به طرح‌های خودکفا شده از 5الی 30میلیون تومان متغیر است که در نهایت 35 میلیون تومان متوسط سرمایه هر طرح خودکفا شده تا پایان سال گذشته بوده است.

امید با بیان اینکه 406هزار و 596 نفر از مددجویان و فرزندان آن‌ها از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شدند گفت: 9هزار و 885 نفر از مددجویان تحت آموزش‌های بلند مدت و 260هزار و 647 نفر از آموزش‌های کوتاه مدت بهره‌مند شدند.

وی در پایان با اشاره به اهم برنامه‌های در دست اجرا در سال جاری خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بلند مدت،‌گسترش طرح‌های استاد شاگردی، ایجاد تنوع در طرح‌های اشتغال و خودکفایی و همچنین ایجاد 200هزار فرصت شغلی از جمله برنامه‌های در دست اجرا برای سال جاریست.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ایجاد ، 200هزار ، فرصت ، شغلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.