در دیدار سفیر ترکیه با مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش نویس تفاهم نامه همکاری میان دو کشور در"امور سینمائی" و "برنامه مبادلات فرهنگی" بررسی شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمد علی منفرد در این دیدار با تاکید بر ارزش های مشترک فرهنگی و حسن همجواری دو کشور اظهار داشت: رویکرد اصلی مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه دولت ، گسترش روابط ، تعاملات و همکاری های فی مابین است.

منفرد با بیان اینکه در طول تاریخ همواره پیوندهای مستحکمی میان دو کشور برقرار بوده ، تعدد سفرهای مقامات عالیرتبه دو کشور را نشانه وجود زمینه های فراوان همکاری های متقابل عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل وجود اشتراکات فراوان فرهنگی و تاریخی ، زمینه گسترش بیشتر مناسبات دو کشور به خوبی فراهم است.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپائی همایش ها جشنواره های فرهنگی و هنری به ویژه مراسم بزرگداشت مفاخر و اندیشمندان را یکی از بستر های توسعه و شناخت بیشتر مردم دو کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به 5 سند توسعه همکاری دو کشور که قرار است در سفر رئیس جمهوری کشورمان به ترکیه امضا گردد افزود: این اسناد شامل مبارزه با خشونت و افراط گرائی ، مبادلات گردشگری ، سینمائی ، میراث فرهنگی و برنامه مبادلات فرهنگی می باشد که از این تعداد 4 سند مربوط به گسترش همکاری های فرهنگی است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی اظهار امیدواری کرد : نهادهای دو کشور زمینه نهائی کردن اسناد مربوطه را با برنامه ریزی مناسب هرچه سریعتر فراهم کنند.

وی بر توسعه و گسترش مبادلات فرهنگی ایران به ویژه با کشورهای مسلمان تاکید کرد و افزود: با توجه به تمدن دیرینه و با سابقه دو کشور زمینه گسترش روابط در حوزه مبادله محصولات سینمائی و تلویزیونی ، بزرگداشت مفاخر و برپائی اجلاس منطقه ای و جهانی به خوبی فراهم است.

در ادامه این دیدار « امیت یاردیم » سفیر ترکیه در ایران نیز بر گسترش مناسبات و روابط دو کشور در همه حوزه ها به ویژه فرهنگی و هنری تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد ؛ سفر رئیس جمهوری ایران به کشورش فصلی تازه در روابط دو کشور ایجاد کند.


انتهای پیام/


برچسب ها: سینما ، برنمامه ، فرهنگی ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.