سومین اپراتور تلفن همراه که ارائه کننده خدمات نسل سوم شبکه‌های تلفن همراه است مشکل عدم پوشش آنتن‌دهی کافی و مناسب را دارد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،برای یک اپراتور تلفن همراه مهمترین فاکتور موفقیت،پوشش کامل آنتن دهی است.بالا بردن پوشش آنتن دهی می تواند باعث رضایت مشترکان شده و در نهایت منجر به سود دهی هرچه بهتر شرکت شود.

چهار سال است که سومین اپراتور تلفن همراه در کشور آغاز بکار کرده است.این اپراتور جدید اولین ارائه کننده خدمات نسل سوم شبکه های تلفن همراه در کشور است و اینترنت پرسرعت و قابلیت مکالمه تصویری را در اختیار مشترکان خود قرار داده است.

بدون شک کاربران این شبکه تلفن همراه بخوبی می دانند که سرعت اینترنت ارائه شده توسط سیمکارت های اپراتور سوم به هیچ وجه با دیگر اپراتورهای تلفن همراه قابل قیاس نبوده و از سرعت اینترنت از نسل دوم شبکه های تلفن همراه به مراتب قوی تر است.اما این تمام ماجرا نیست.

یکی دیگر از قابلیت هایی که اپراتور سوم با تبلیغ آن شروع بکار کرد مکالمه تصویری بود که هم اکنون این خدمت قطع شده است.

تعرفه های مکالمه ، پیامک در این اپراتور از تمام اپراتورهای فعال در کشور بالاتر است.بسته های تخفیفی اینترنت همراه نیز با قیمت بالاتر و با حجم های کمتر عرضه می شود.حتی قیمت بسته های اینترنت از مشابه آن در اپراتورهای وایمکس نیز بالاتر است.

اما مشکل بزرگ با اپراتور سوم پوشش نامناسب آنتن دهی این شرکت است.طبق آخرین اخبار دریافتی 190 شهر در سراسر کشور تحت پوشش این اپراتور هستند.اما اینکه این عدد با حقیقت چقدر فاصله دارد مطلبی است که برای ما هم سوال شده است.

هنوز بسیاری از جاده های کشور فاقد پوشش آنتن دهی اپراتور سوم است.اما پوشش آنتن دهی در شهرها نیز به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم شده که در بسیاری از بخش های 190 شهر تحت پوشش اپراتور سوم آنتن دهی داخلی ضعیف بوده و یا کاملا صفر است.

نگارنده گزارش بیش از دو سال از سیمکارت اپراتور سوم استفاده کرده و به کرات شاهد عدم آنتن دهی آن در شهر تهران که مرکز این اپراتور در آن قرار دارد بوده است.

البته بسیار هم پیش آمده که قدرت آنتن دهی مناسب بوده اما به علت ناکافی بودن ظرفیت شبکه ، امکان برقراری تماس میسر نشده است.

حال سوال اینجاست که چرا دوره انحصار این شرکت همچنان تمدید شده است؟ و چرا شرکتی که هنوز توانایی پوشش کامل و پشتیبانی از مشترکان را ندارد بیش از یک میلیون عدد سیمکارت فروخته است؟

در پایان خاطر نشان می شود که باشگاه خبرنگاران آماده انعکاس جوابیه این اپراتور و پاسخگویی این شرکت به سوالات مطرح شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اپراتور ، سوم ، نلفن ، همراه ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
فقط باید کارارو بدن به دست ایرانسل تا درست بشه .اگه انحصار این خدمات رو میدادن به ایرانسل توی این چهار سال تمام نقاط ایران عزیزمان را حتی در روستاها را پوشش میداد.میگید نه امتحان کنید
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی میخوای وب گردی کنی هم گوشی زود شارژ خالی میکنه هم خیلی داغ میشه....!!
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی میخوای وب گردی کنی هم گوشی زود شارژ خالی میکنه هم خیلی داغ میشه....!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
دوست عزیز سیمکارتg3شارژ بیشتری برای برقرای ارتباط مصرف میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام من سیم کارت اعتباری دارم درتهران بیشتراوقات نمی تونم تماس برقرارکنم بازهم به نسل دومی ها حداقل تماسش موفقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام من بچه اهوازم رایتل که گرفتم اوایل فقط سرعت اینترنتش خوب بود امام الان نزدیک3 ماهه ایتترنتش از در سطح رایتله به شرطی که قطع و صل نشه . در ضمن یه کیلومتر از اهواز خارج شیم دیگه آنتن نمیده شهرهای اطرافم اصلا آنتن نمیده فقط آبادان و خرمشهر اونم بگیر نگیر
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۵:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
این گزارش دقیق حرف دل ماست که از دو سال پیش سیم دائمی این اپراتور رو به امید خدمات بهتر گرفتیم.
الانم دنبال اینیم کسی جایی معرفی کنه که بتونیم ازشون شکایت کنیم و پول بی زیونمون رو زنده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مغان
۱۳:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما در همسایگی کشوری چون آذربایجان زندگی میکنیم که سرعت نسل سوم ارتباطات موبایلشون 21 مگابیت برثانیه ماهانه نامحدود 9 مانات ارایه میدن تازه نسل چهارم هم دارن