ساری/

آزاد سازی بیش ازدوهزار و 300متر مربع ازعرصه های طبیعی مازندران از تصرف متخلفان

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری اعلام کرد ،با همکاری مامورین یگان حفاظت شهرستان های سوادکوه و بهشهر از دو هزارو 372متر از عرصه های جنگلی و مرتعی که به تصرف غیرقانونی افراد در آمده بود خلع ید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری بنابر گزارش روز دوشنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری منطقه ساری مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سوادکوه توانستند هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه ˈوسیه سرˈ را به استناد تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع خلع ید و به وضع سابق برگردانند.

همچنین مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی بهشهر حوزه منابع طبیعی تیرتاش ،یک هزارو 372 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده را از افراد متصرف خلع ید کردند.

بنابراین گزارش مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان بابل فردی را که اقدام به قطع شش اصله درخت جنگلی از نوع توسکا کرده بود را دستگیر و خودروی محموله را متوقف کردند.

مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا نیز توانستند چهار استر هیزم غیر مجاز از دپوی چوب آلات غیرجنگلی را در منطقه آبلو نکا کشف و ضبط کنند.

از مجموع 17 میلیون هکتار جنگل موجود در کشور دو میلیون 908 هکتار معادل 2/12 درصد آن در نواحی شمالی کشور قراردارد که استان مازندران دربین استانهای شمالی کشور ( گیلان و گلستان ) 4/53 درصد سطح جنگل های شمال را بخود اختصاص داده است.

سهم حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ساری از این مقدار 794 هزار و 14 هکتار معادل 38درصد استانهای شمالی کشور است.

گستره جنگلی در استان مازندران منطقه ساری 130 میلیون مترمکعب است که ارزش اقتصادی آن بیش از 115 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.ش

برچسب ها: تصرف ، سوادکوه ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.