دادستان کل کشور از محاکمه غیابی چند نفر دیگر از عوامل متواری فتنه 88 خبرداد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  سخنگوی دستگاه قضا در ادامه نشست خبری با بیان اینکه ۴ مورد از کسانی که در طول سالیانی تحت تعقیب و متواری بودند به کشور مسترد شدند، تصریح کرد: این خبر از جهتی خبر خوشایندی است و جای تشکر از کسانی دارد که در این زمینه تلاش کردند اما بنده سفارش می‌کنم که خود این متهمین اگر برگردند به نفع آن‌ها خواهد بود، البته این بدان معنا نیست که محاکمه نمی‌شوند، بلکه اگر خودشان به کشور بازگردند با اینکه دستگیر شوند، متفاوت است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: افرادی که در جریان فتنه ۸۸ مرتکب جرم شدند، چند نفر به صورت غیابی محکوم شدند و ۱۳ نفر دیگر در مسیر حکم غیابی هستند.  
 
وی افزود: اینکه این متهمین در مسیر حکم غیابی هستند، یعنی به آن‌ها از طریق جراید اعلام خواهد شد که به دادگاه بیایند تا به صورت حضوری محاکمه شوند، اما چنانچه بازنگردند در مسیر حکم غیابی قرار خواهند گرفت.  
 
دادستان کل کشور اظهار داشت: چند نفر که به کشور بازگشتند تحت تعقیب قرار گرفتند و یک نفر در زندان و دو نفر با قرار وثیقه آزادند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: سیستم نظارتی داخل قوه قضائیه اعم از دادگاه عالی انتظامی قضات و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نسبت به کسانی که در داخل قوه و یا احیانا خارج از قوه تخلفاتی کنند، نظارت می‌شوند و نظارت‌ها در این زمینه تشدید شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.