آمریکا پنج مقام چینی را به جاسوسی سایبری از شرکتهای آمریکایی متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی بی بی سی؛ تعدادی از رسانه های آمریکایی روز دوشنبه گزارش دادند واشنگتن برای نخستین بار چند عضو ارتش چین را به اتهام جاسوسی اینترنتی برای جمع آوری اطلاعات درباره شرکت های آمریکایی تحت پیگرد قرار داد.

وزارت دادگستری آمریکا از برگزاری کنفرانس خبری که طی آن قرار است « اتهاماتی مرتبط با امنیت ملی این کشور » مطرح شود خبر داد.
 بنابراعلام نیویورک تایمز و واشنگتن پست، این پیگردها قرار است « بسیاری از اعضای ارتش چین »‌ را هدف قرار دهد.

این در حالی است که شبکه ان.بی.سی نیوز در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد افرادی که در این تحقیق هدف قرار گرفته اند « از « تأسیسات نظامی و متعلق به دستگاه های اطلاعاتی برای جاسوسی اطلاعات رایانه ای شرکت های آمریکایی استفاده کرده اند.»

این پیگردها در حالی اعلام شد که ژنرال فانگ فنگی رئیس ستاد مشترک ارتش چین چند روز گذشته به واشنگتن سفر کرده بود.
بنابراعلام واشنگتن پست، پیگردهای قضایی که برای نخستین بار به طور مستقیم یک کشور را هدف قرار داده، نگرانی مقامات آمریکایی را در برابر وسعت این سرقت اطلاعاتی که چین هدایت آن را به عهده دارد در پی داشته است. مقابله با این سرقت اطلاعاتی بین 24 تا 120 میلیارد دلار در سال برای اقتصاد آمریکا هزینه داشته است.
چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا ژوئن 2013 اعلام کرد « بخشی از جاسوسی رایانه ای که آمریکا را هدف قرار داده است مرتبط با ارتش و دولت چین است. »

تابستان گذشته چین و آمریکا گفتگوهایی را درباره امنیت سایبری انجام دادند. این دو کشور هریک دیگری را به حمله به هم متهم کردند و در عین حال درباره «‌ همکاری مشترک »‌ به نتیجه رسیدند.
موضوع وسعت حملات یارانه ای چین با گزارش قابل توجه یک شرکت امنیتی آمریکایی برروی اینترنت آشکار شد. براساس این گزارش که فوریه 2013 در اینترنت منتشر شد، ارتش چین کنترل صدها و شاید هزارها سرقت اطلاعاتی را که خطرناکترین ها در جهان به شمار می آیند برعهده دارد.

شرکت "ماندیان" در این گزارش اعلام کرد این هکرها  اساسا در چین مستقر هستند و دولت چین کاملا از فعالیت های آنها باخبر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار