دیدار "حامد کرزای" با رئيس جمهور چين در شانگهای

"شی جینپینگ" رئیس جمهور چین روز دوشنبه در شانگهای با "حامد کرزای" همتای افغانی خود ملاقات کرد و وعده داد که پکن از تلاشهای کابل برای حفظ استقلال ، حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان حمایت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ کرزای برای شرکت در چهارمین اجلاس «اعتماد سازی و تعامل در آسیا» که قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شانگهای برگزار شود به چین سفر کرده است.
شی در این ملاقات با تاکید بر سیاست های دوستانه چین در قبال افغانستان گفت به رغم تحولات صورت گرفته در عرصه های بین المللی و منطقه ای پکن همچنان یکی از دوستان قابل اعتماد کابل باقی مانده است.
 رئیس جمهور چین وعده داد که به تلاشهای مشترک با افغانستان برای تسهیل در ساخت کمربند اقتصادی جاده ابریشم ادامه خواهد داد و گفت کشورش از سرمایه گذاری شرکتهای چینی در افغانستان حمایت می کند.
شی همچنین از دولت افغانستان خواست اقدامات موثری برای حفاظت از اتباع و نهادهای چینی فعال در افغانستان اتخاذ کند.
رئیس جمهور چین وعده داد که همکاریها با افغانستان را برای مقابله و مبارزه با «سه نیروی شرارت » یعنی جدایی طلبی ، افراطی گری و تروریسم افزایش دهد.
در این ملاقات کرزای هم روابط دو کشور را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و چین را یک همسایه قابل اعتماد برای افغانستان معرفی کرد. او از حمایت های «ارزشمند » چین از بازسازی صلح آمیز افغانستان هم تقدیر کرد و گفت کابل بدون توجه به اینکه چه کسی رئیس جمهور افغانستان خواهد شد به توسعه روابط نزدیک با چین متعهد است.
کرزای گفت او انتظار دارد که کمک چین برای تقویت ثبات ، بازسازی و توسعه افغانستان و همچنین آموزش اتباع افغانستان در حوزه های مختلف ادامه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار