معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانش کهن طب سنتی ایران، برای بکارگیری در علم پزشکی رایج کشور، مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محمود خدادوست در پنجمین همایش قرآن و سلامت در شهرکرد گفت: با وجود دانش غنی و کهن طب سنتی در ایران، بکار گیری این دانش در برنامه های آموزشی علم طب، نه تنها مورد غفلت بلکه مورد انکار نیز قرار گرفته است.

وی افزود: منابع مکتوب طب اسلامی ایرانی طی صدسال گذشته در دانشگاه های اروپا با اهتمام خاصی تدریس می شود و این در حالیست که در کشور جایگاهی ندارد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: خلاء بکارگیری دانش طب سنتی در برنامه های آموزش پزشکی کشور بشدت احساس می شود.

خدادوست ادامه داد: از حدود 30 سال قبل سازمان جهانی بهداشت استفاده از ظرفیت طب سنتی را در کنار طب رایج، بصورت مکمل در دستور کار قرار داده و کشورهای چین و کره در طب سنتی در جهان پیش قدم هستند.

به گفته وی، سازمان جهانی بهداشت(
WHO) استراتژی 10 ساله (2013 تا 2023) طب سنتی را در دست تدوین دارد ولی در کارگروه های تخصصی این برنامه نامی از ایران برده نشده است.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دوره انکار 150 ساله این طب را ایران پشت سر گذاشته و اکنون باید دانش طب سنتی از طریق مراکز دانشگاهی و با تکیه بر تحقیق و پژوهش وارد نظام سلامت کشور شود./س

 
برچسب ها: طب ، سنتی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.