مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: مجموع اعتبارات برای ساخت ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل ۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است که توسط شرکت فرودگاه های کشور و استانداری اردبیل پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مصطفی صفایی افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل در متراژ 7 هزار و 90 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال ساخت است.

وی گفت: مجموع اعتبارات برای ساخت این ترمینال 14 میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون 30 درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و 10 درصد توسط استانداری اردبیل تامین شده و مابقی اعتبارات نیز در تفاهم‌نامه‌ ای با استانداری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌‌‌‌های کشور پرداخت می شود.

مدیرکل فرودگاه اردبیل بیان کرد: طبق جلسه‌ ای که با اداره‌کل ارتباطات و ناوبری داشتیم، مقرر شد، از یکم خرداد ماه امسال کارهای مربوط به نصب سیستم فوق ای ال سی در فرودگاه آغاز شود

صفایی با اشاره به روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد نیز افزود: تاکنون یک هزار و 200متر از روکش باند توسط اداره‌کل فرودگاه‌های استان اردبیل انجام شده و مابقی نیز در مناقصه‌ ای که 20 روز دیگر برگزار می شود، به پیمانکار واگذار می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد که در حال حاضر 45 متر است به 60 متر افزایش می یابد و 15 متر آن توسط بنیاد مسکن استان اردبیل انجام می شود.

وی تشریح کرد: برای روکش و تعریض باند تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار برآورد شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از پیگیری جدی در زمینه برقراری پرواز در مسیرهای جدید از جمله پروازهای استامبول و کیش خبر داد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، تکمیل ، ترمینال ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سالار اناری
۰۶:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
با سلام
آنچه که گفته اید نصب ای ال سی در فرودگاه اردبیل آغاز میشود دو عدد سوال دارم که:
۱:ترمینال پرواز های خارجی چه زمانی باز میگردد؟
۲:دو پرواز جدید هم که به استانبول و کیش اشاره کرده بودند از چه زمانی برقرار خواهد شد؟
با تشکر