لیونی از فلسطینی‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح دعوت کرد

وزیر دادگستری اسرائیل دربیانیه‌ای خواستار از سرگیری مذاکرات با فلسطینی‌ها شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در بیانیه‌ای خواستار ازسرگیری مذاکرات صلح با طرف فلسطینی شد  و دیدار هفته گذشته خود با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را توجیه نمود.

لیونی که مسؤول مذاکره با فلسطینی‌ها می‌باشد در این بیانیه گفت: درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینی همچنان ادامه دارد و این کار درستی نیست که یک‌ طرف،  طرف دیگر را تحریم و بایکوت نماید.

وی با اشاره به اعلام رسیدن سازمان آزادی بخش فلسطین و حماس  به توافقی مبنی بر پایان دودستگی و تحقق آشتی و تشکیل دولت توافق ملی به ریاست محمودعباس، گفت: ما نمی‌توانیم مشکل طبیعی آشتی میان فتح و حماس را نادیده انگاریم .

شایان ذکر است که  "بنیامین نتانیاهو" ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر سعی کرد از اقدام لیونی برای دیدار "محمودعباس" فاصله بگیرد و با تأکید بر اینکه مذاکرات صلح با فلسطینی ها متوقف شده است گفت : لیونی در دیدارش با عباس نماینده اسرائیل نبود و فقط از جانب خود این کار را انجام داده است.

از سوی دیگر "جنیفر پساکی "سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است : ایالات متحده هیچ نقشی را چه در راستای ساماندهی این دیدار و چه در جهت شرکت در آن ، برعهده نداشته است .

وی گفت : همچنان معتقدیم که هنوز پنجره‌ای بسوی صلح باز می‌باشد.

پساکی افزود: دوطرف اقدامات غیرسازنده ای را اتخاذ کردند که منجر به تعطیل شدن مذاکرات ،که "جان کری" از پایان جولای 2013 آن را رهبری می‌کرد، گردید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار