معاون استاندارد­سازی و آموزش اداره کل استاندارد خوزستان، از تصویب چهار استاندارد صنایع دستی استان در 192و 193امین اجلاسیه کمیته ملی خدمات خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ فرزانه خوشنام از تصویب چهار استاندارد صنایع دستی استان با عناوین " نساجی- هنر فرآورده­ های صنایع دستی- احرام بافی- آیین کار"، " نساجی - هنر فرآورده­ های دستی - احرامی بافی- واژه نامه "، " هنر فرآورده­ های صنایع دستی- مصنوعات زینتی- مینای طلا و نقره- آیین کار " و " هنر فرآورده­ های دستی سلولزی- کپو­بافی- آیین کار" در 192امین و 193امین اجلاسیه کمیته ملی خدمات خبر داد.

خوشنام با اشاره به این نکته که تدوین ویژگی­ های این استانداردها نیز پیش از این در استان صورت گرفته، هدف از تدوین این صنایع دستی را آشنایی با روش کار احرامی بافی و لغات، واژه­ ها و اصطلاحات آن، آشنایی با روش کار کپو بافی و میناکاری، طلا و نقره برای علاقمندان این هنرها ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل استاندارد استان خوزستان به منظور ارج نهادن به هنر و صنایع دستی استان و با توجه به جایگاه ویژه صنایع دستی استان در بین صنایع دستی کشور از تدوین چنین استانداردهایی توسط متخصصان و کارشناسان مربوطه استقبال می کند.

معاون استاندارد­سازی و آموزش اداره کل استاندارد خوزستان در پایان گفت: نسخه­ های نهایی چهار استاندارد مصوب، برای بهره­ برداری، کاربران و صاحب­نظران به زودی بر روی پایگاه اطلاع­ رسانی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی www.isiri.org قرار خواهد گرفت./ش/ن


برچسب ها: تصویب ، استاندارد ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.