مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: خشکسالی تنش‌های متعددی را در بخش‌های کشاورزی و حتی تامین منابع آب و واحدهای صنعتی به وجود آورده است که همه باید در گذر از این مقطع همت کنیم.

داود نجفیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: اصل صرفه‌جویی در مصرف بهینه آب باید در دستور کار عموم مردم و دلسوزان جامعه قرار گیرد چرا که با بحران خشکسالی و کاهش شدید بارندگی‌‌ها روبه‌رو هستیم.

وی گفت: امسال در مقایسه با هفت سال گذشته سال پرتنشی رادر حوزه آب و خسارت‌زا در بخش خشکسالی پشت سر می‌گذاریم؛ به طوری که بارندگی‌ها 15 تا 45 درصدکاهش یافته است.

نجفیان افزود:بیشتر این کاهش در شمال استان اردبیل به بخش‌های زراعی خسارت وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از کاهش روزانه منابع آبی پشت سدها با توجه به کمبود منابع آب خبر داد و افزود: 30 درصد منابع آبی پشت سدها در حال حاضر تعدیل شده استو همچنان این وضعیت نگران‌کننده ادامه دارد؛ به طوری که در سد یامچی ظرفیت 66 میلیون مترمکعب منابع آب در سال گذشته به 46 میلیون مترمکعب امسال کاهش یافته است.

نجفیان در ادامه گفت: اولویت ما تامین آب شرب مردم سپس تامین مناسب آب صنعت و کشاورزی است و چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند امکان کشت دوم محصولات آبی در برخی از مناطق به وجود نمی‌آید و ضرورت دارد کشاورزان با درک شرایط و موقعیت پیش آمده از این سال زراعی پرتنش همراه با خشکسالی عبور کنند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، خشکسالی ، بالا ، رفتن ، تنش ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.