یک جامعه شناسی گفت: اگر نقش مادر بودن و همسر بودن نسبت به شغل دراولویت قرار گیرداشتغال زنان نه تنها به خانواده آسیبی نمی‌رساند بلکه باعث بهره‌وری بهتر از زمان، تفاهم و افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

محسن عاشوری، جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نقش زن، نقش اصلی در خانواده است و اگر زن این نقش اساسی را بتواند به طور جامع در خانه ایفا کند پس از آن می‌تواند به نقش اجتماعی خود نیز بپردازد.

وی ادامه داد: شغل زن باید در خور جامعه و خانواده باشد و با روحیات لطیف و عواطف زن سازگاری داشته باشد.

عشایری گفت: همانطور که در گذشته زنان همراه با همگام مردان در عرصه کشاورزی و دامداری حضور داشتند امروزه نیز با گسترش شهرنشینی در امور صنعت، تجارت و ... فعالیت دارند.

وی ادامه داد: زنان شاغل با نگاه خاص جامعه شناسی به طور ملموس آشنا می‌شوند و به طور خودآگاه یا ناخودآگاه این نوع نگاه به خانواده نیز منتقل می‌شود.

وی همچنین اذعان داشت: اغلب زنان شاغل قانع بوده و به دلیل کسب موقعیت در اجتماع از اعتقاد به نفس و پشتکار بالایی برخوردارند.

به گفته این جامعه شناس بهتر است مادرانی که اصرار بر شاغل بودن دارند، به دلیل سنگین بودن مسئولیت مادری به طور پاره وقت به شغل خود بپردازند.

وی در آخر با تاکید بر جابه‌جا نشدن ارزش‌ها، یعنی اولویت مادر و همسر بودن نسبت به شاغل بودن گفت: در اینصورت اشتغال زنان نه تنها به خانواده آسیبی نمی‌رساند بلکه باعث بهره‌وری از زمان و تفاهم در خانواده می‌شود در غیر اینصورت باعث واگرایی خانواده و فروپاشی بنیان آن خواهد شد ، در نتیجه اولویت ارزش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: جایگاه ، مادر ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار