نرخ معوقات بانکی کمیته امداد کمتر از یک درصد/افزایش وام‌های اشتغال به 20 میلیون

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طرح‌های اشتغال کمیته امداد طبق گزارشات بانکی کمتر از یک‌درصد است و امیدواریم با تصویب شورای عالی پول مبلغ وام‌ها به 20 میلیون تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد امید در حاشیه برگزاری جشن خودکفایی 120 هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از سامانه هوشمند نظارت به اشتغال گفت: کمیته امداد مدلی را در اشتغال تعریف کرده که از طرح‌های موفق بوده که بر اساس آن نظارت یکی از ارکان مهم آن است چرا که مشاغلی ایجاد شده به حمایت نیاز دارند و در غیر این صورت آسیب می‌بینند.
 
وی با بیان اینکه استعدادسنجی،‌آموزشی، پرداخت تسهیلات،‌نظارت و بازاریابی از مراحل ایجاد اشتغال است افزود: تا قبل از طراحی سامانه هوشمند، ناظران طبق فرم‌های در اختیار آن را در محل تکمیل می‌کردند که در نهایت جمع‌آوری و استخراج داده‌ها را بسیار سخت می‌کرد ولی امروزه با طراحی این سامانه ناظران همزمان با حضور در کارگاه‌های تولیدی و پروژه‌ها،‌ فرم‌ها به صورت هوشمند و آنلاین تکمیل می‌شوند.
 
امید در ادامه تصریح کرد: این سامانه به صورت پایلوت در دو استان کردستان و سپس فارس به اجرا درآمده که موفقیت آن نیز ثبت شده است و تا پایان شهریورماه امسال تمامی استان‌های کشور به این سامانه ملحق خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه 650 هزار طرح مورد نظارت داریم اظهار داشت: امسال مجلس 2 هزار میلیارد تومان را برای اشتغال مصوب کرد، 300 میلیارد نیز از محل صندوق توسعه محلی و 200 میلیارد تومان از منابع امداد در طرح های اشتغال به کار گرفته خواهد شد که در مجموع بتوان 100 الی 120 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.
 
وی در خصوص افزایش مبلغ وام‌ها نیز گفت: افزایش مبلغ وام‌ها به 20 میلیون تومان را شورای عالی اشتغال مصوب کرده است و اکنون در انتظار شورای عالی پول است.
 
امید در پایان با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن طرح‌های اشتغال خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش بانکی، نرخ معوقات کمیته امداد کمتر از یک درصد است و 99 درصد از وام‌گیرندگان ما توانستند اقساط وام‌‌های خود را به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، بانک ، وام اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار