مدیر هماهنگی ترویج اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از کشت گندم الوند در سایت اصلی با سطح زیر کشت 20 هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

پیام قاسمی گفت: کشت گندم الوند در سایت اصلی با سطح زیرکشت 20 هکتار در حال انجام است.

وی افزود: در این طرح 28 نفر آموزش های لازم را فراگرفته و نتایج به دست آمده را در سایت تابعی با مساحت 180 هکتار، اجرا می کنند.

مدیر هماهنگی ترویج اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، اجرای سایت الگویی کشت گندم الوند، از ابتدای پاییز سال گذشته آغاز و تا برداشت محصول ادامه دارد، گفت: در این مدت، 8 کارگاه آموزشی به صورت مدرسه در مزرعه برگزار شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه کشت گندم در سایت اصلی به روش نوتیلیج و با کمباین کشت شده است، پیش بینی کرد: با استفاده از روش های جدید می توان محصول بیشتر با کیفیت بالاتر از این اراضی برداشت کرد.

وی گفت: در سال های گذشته، اجرای طرح سایت الگویی در محصولاتی همچون برنج، سیب زمینی و ذرت و همچنین گاو شیری انجام شده و امسال بر اساس اعتبار موجود، این طرح، فقط بر روی گندم در حال اجراست.

مدیر هماهنگی ترویج اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در آینده، طرح سایت الگویی بر روی ذرت علوفه ای هم اجرا می شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.