رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه نشست شانگهای چین گفت که منطقه آسیا و اقیانوسیه نیازمند ساختار امنیتی جدید است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه نشست شانگهای چین گفت که منطقه آسیا و اقیانوسیه نیازمند ساختار امنیتی جدید است.

 ولادیمیر پوتین در کنفرانس "تعامل واقدامات اعتماد سازی در آسیا" (سیکا) در شانگهای چین گفت : منطقه نیازمند ساختاری امنیتی جدیدی است که شامل شاخصه‌های همکاری و توازن حقیقی نیروها و انسجام منافع باشد.

پوتین ادامه داد: این ساختار باید متکی به مبادی امنیتی که غیر قابل تفکیک هست، باشد.

وی در ادامه سخنانش گفت: کشورهای منطقه پیوسته با چالش ها و خطرات متفاوتی از جمله سلاح‌های کشتار جمعی ، تروریسم ، افراط‌گری دینی ، جرم و جنایت‌از ملیت‌های مختلف، دزدی دریایی ، روبرو بوده‌اند.

وی افزود: عوامل دیگری نیز وجود دارد که موجب بی‌ثباتی در منطقه و از جمله سوریه شده است و صلح را در شرق خاورمیانه متزلزل ساخته است که  با این چالش‌ها جز با تلاش‌های دسته جمعی نمی‌توان مقابله کرد.

شایان ذکر است که سخنان پوتین پس از این صورت می‌گیرد که "شی جین پینگ" رئیس جمهور چین ،خواستار تشکیل ساختار امنیتی جدید در منطقه شد و بر ضرورت حل تمامی اختلافات میان کشورها با راه‌های صلح آمیز تأکید کرد.

گفتنی است که چین امروز ریاست کنفرانس "تعامل و اقدامات اعتماد سازی در آسیا" (سیکا) را از ترکیه تحویل گرفت.

همچنین قرار است تا رئیس جمهور روسیه علاوه بر شرکت در این کنفرانس ، با "حسن روحانی" رئیس جمهور کشورمان قبل از بازگشت به مسکو دیدار کند

انتهای پیام/
برچسب ها: پوتین ، چین ، روسیه ، نشست ، شانگهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار