کرمانشاه/

برای مرمت آثار تاریخی کرمانشاه ۳ میلیارد ریال هزینه شده است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۳میلیارد ریال برای مرمت و نوسازی آثار تاریخی استان کرمانشاه از جمله مسجد عمادالدوله و خانه زرشکیان هزینه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی گفت: با توجه به اینکه استفاده از بودجه تخصیص یافته در سال 92 تا پایان تیرماه امسال نیز ادامه دارد، گفت: تاکنون بیش از 3 میلیارد ریال برای تعمیر و مرمت آثار تاریخی استان کرمانشاه هزینه شده است.

وی با اشاره به ثبت 80 بنای تاریخی استان کرمانشاه در فهرست آثار ملی افزود: از میان چهار هزار اثر تاریخی استان کرمانشاه 2هزار و 160 مورد به ثبت ملی رسیده است که برخی از آنها در سطح شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان پراکنده هستند.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: در سال گذشته آثار و بناهای حمام حاج شهبازخان، تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، پل آب بر گیلان‌غرب، خانه زرشکیان، خانه حاج آخوند، خانه خواجه باروخ و آتشکده پلنگ گرد مورد مرمت و تعمیر قرار گرفتند.

مرادی بیستون با تأکید بر لزوم مرمت آثار و بناهای تاریخی افزود: از این میان آثار تاریخی مرمت شده در کرمانشاه مرمت مساجد تاریخی شهر شامل مسجد عمادالدوله، مسجد حاج محمدتقی اصفهانی و مسجد حاج شهبازخان و خانه زرشکیان بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده‌اند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، تاریخی ، ریال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.