پس از گذشت ۱۱ سال از مرگ "راشل کوری" بر اثر عبور یک دستگاه بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی از روی بدن وی و دادرسی‌های بی نتیجه در پی ان، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز بررسی این پرونده را از سرگیری می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جوزالم پست، این نشریه در گزارشی نوشت پس از گذشت 11 سال از مرگ "راشل کوری"، پرونده رسیدگی به مرگ وی در دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

پیش از این دادگاه محلی منطقه رفح در حکمی اعلام کرده بود که محلی که که حادثه عبور بولدوزر از روی بدن راشل کوری در ان رخ داده بود، یک منطقه جنگی بوده و ارتش این رژیم مسؤولیتی در مورد آسیب‌های وارده به غیرنظامیان نداشته است.در همین حال خانواده کوری اعلام کرده‌اند که ارتش اسرائیل آن ناحیه را به عنوان منطقه بسته نظامی اعلام نکرده بود و قصور داشته است.

پیش از این دادگاه حکم خود اعلام کرده بود کوری در زمان حادثه م‌توانسته که از وقوع این حادثه جلوگسری کند و مرگوی را را تنها یک "حادثه تأسف‌بار" خوانده بود.

از سوی دیگر والدین راشل نسبت به این حکم و شواهد مورد استفاده اعتراض کردند. والدین راشل اعلام کرده‌اند که مقاماتصهیونیست نتوانسته‌اند یک نسخه از حکم  مورد ادعا در مورد اعلام منطقه ورود ممنوع را ارائه کنند. همچنین نظامیان این رژیم هیچ اقدامی  علیه فعالان حاضر در محل انجام نداده‌اند.

والدین راشل اعلام کردند این حادثه زمانی رخ داد ژنظامیان اسرائیلیدر حال تخریب منازل مسکونی بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار