رئیس هیات کوهنوردی تهران گفت: کوهنوردان هیمالیانورد تهران دوم خرداد به قله ریزان صعود می‌کنند.

مرتضی رمضانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر (خونین‌شهر) هیمالیانوردان تهرانی به قله 3800 متری ریزان در منطقه لواسان صعود می‌کنند.

رئیس هیات کوهنوردی تهران تصریح کرد: در این برنامه که به صورت عمومی هم هست کوهنوردان دیگری به قله برسون هم همزمان صعود خواهند کرد تا یاد و خاطره جعفر ناصری را که دوسال پیش هنگام بازگشت از قله بالای هشت هزار متری ماناسلو دچار حادثه شدند و فوت کردند زنده نگه دارند.

رمضانی در ادامه گفت: مراسم این صعود از ساعت 6:45 دقیقه از روستای افجه به سمت دشت هویچ خواهد بود و بعد از یک ساعت و نیم گردهمایی صعود از این منطقه آغاز می‌شود.

* پیشکسوتان، ولی‌نعمت و بنیان‌گذاران کوهنوردی هستند

وی در خصوص همایش تجلیل از پیشکسوتان کوهنوردی گفت: روز یکشنبه 28 اردیبهشت گردهمایی درخصوص تجلیل از پیشکسوتان این رشته ورزشی در منطقه رسالت صورت گرفت و از دو نفر پیشکسوت کوهنوردی داود محمدی‌فر و کامران اندامی و نیزتعدادی از مربیان این ورزش تقدیر و قدردانی شد درحقیقت پیشکستوتان ولی نعمت و بنیانگذاران هستند.

رمضانی درخصوص محمدی‌فر گفت: وی از پیشکسوتان کوهنوردی هستند که دست به قلم هستند و تعداد زیادی کتاب در مورد کوهنوردی نوشتند و به نظر کار وی درنوع خود بی‌نظیر و مستثنی است و آقای اندامی نیز ازمربیان خوب استان است و شاگردان زیادی دارد که به آن آموزش می‌دهد.

رمضانی در پایان اضافه کرد: به یاد پیشکسوتان بودن یک وظیفه است و باید از تجربیات مهم آنها به نحواحسن استفاده کردو نباید ازآنها غافل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار