نماینده مردم کرمان در مجلس امروز وزارت امور خارجه‌مان و سفرا و سفارت‌خانه‌های ما در ان سوی آب ها هیچ کدام ماموریت اقتصادی انجام نمی‌دهند، سفرای ما با ادبیات اقتصادی بیگانه هستند مگر می‌شود در زمان تحریم کشوری که نیازمند این هست که سفرا فعال ترین عناصر نظام باشند برای اقدامات خود با این مفاهیم بیگانه باشند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز ضمن تقدیر و تشکر از حضور محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور در  جلسه علنی امروز بهارستان در رابطه با بررسی مفاسد اقتصادی اظهار داشت: قطعا ما نیازمند یک آسیب شناسی از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم.
 
 
وی ادامه داد: از 10 اردیبهشت ماه سال 80 تا امروز کلی از پرونده‌ها کشف و به این ستاد ارائه شده است تا الان خروجی خاصی مبنی بر اینکه یکی از مقامات، وزرا، وکلا، آقا زاده‌ها و مجموعه‌هایی که در اتصال کشور بر اساس پرونده‌های افشا شده تحویل این ستاد شده‌اند خروجی خاصی  که ما دیده باشیم  نداشته است.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید قطعا در این خصوص آسیب شناسی کند ادامه داد: نکته دیگر که امروز نیز آقای اژه‌ای آن را مطرح کردند در خصوص تشخیص اقدامات مجرمانه است، در برخی از موارد ما نمی‌توانیم اقدامات مجرمانه را تشخیص دهیم و قضات ما مشکل دارند، مسلما شرایط امروز که در ا قتصاد کشور مطرح است متفاوت با پنجاه سال قبل است و قوه قضائیه حتما باید روی بحث افزایش توان قضات خود کار کند.
 
پور ابراهیمی تصریح کرد: امروز فقط در  حوزه مالی و بازار سرمایه که بخش زیادی از تخلفات می‌تواند در این حوزه صورت گیرد هر شش ماه یکبار یک ابزار مالی جدیدی می‌آید و قاضی که با این ابزار آشنایی نداشته باشد و در حوزه فعالیت‌های تخصصی بورس و بازار سرمایه و مسائل بانک داری واقف نباشد، قطعا در تشخیص عملیات مجرمانه دچار مشکل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: الان پرونده‌هایی داریم که به دلیل اطلاع قضا از فعالیت‌های مجرمانه‌ای که در مفاهیم مربوط به آن‌ها وجود دارد نمی‌تواند به صدور رای منجر شود ضمن آنکه خیلی از موارد، موارد تخلفات با رویکرد آسیب شناسانه قابل پیگیری است.
 
نماینده مردم کرمان در ادامه ضمن تقدیر از وزیر بهداشت در خصوص کاهش هزینه‌های درمانی در کشور اظهار داشت: امروز اطلاعاتی در خصوص عدم اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها داریم که ما را نگران تامین منابعی می‌کند که باید وزارت بهداشت را مورد پشتیبانی خود قرار دهد تا همچنان که امروز به عنوان اقدام بسیار مثبت دولت در خصوص کاهش هزینه‌های درمانی انجام شده است  بتواند استمرار داشته باشد.
 
پور ابراهیمی تصریح کرد: مجموع منابعی که امروزه با افزایش قیمت‌ها انجام شده، 7 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که با اعداد قبلی حداکثر می‌تواند بالانس بین منابع و مصارف را انجام دهد، دولت موظف است احکام قانونی بودجه را در خصوص حلقه‌های یارانه حمایت کند.
 
این نماینده مجلس در ادامه به فعالیت‌های وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: متاسفانه وزیر امور خارجه تنها در بحث سیاسی پیگیر مطالبه مردم است که جا دارد از آنها تشکر کنیم، اما در حوزه پرونده‌های قضایی که متاسفانه آمریکایی‌ها برخلاف تمامل معاهدات بین‌المللی  امروز در خصوص جمهوری اسلامی ایران اقدامات خصمانه انجام می‌دهند هیچ اثری نمی‌بینیم.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با  طرح این سوال که معاونت حقوقی و بین الملل رئیس جمهور در این خصوص چکار می‌کند، تصریح کرد: در خصوص موارد مربوط به بانک مرکزی ما چندین پرونده قضایی در اروپا و کشورهای دیگر تشبیه شده است، اما ما اثر و تحرکی در وزارتخارجه برای پیگیری موضوعات حقوقی نمی‌بینیم، لذا از آقای وزیر خواستاریم که گزارشی را در این خصوص ارائه دهد، چرا که فقط قرار نیست بر سر میزه مذاکره هسته‌ای چانه بزنیم، این موضوع هم مناسب است، اما عدم تحقق برخی خواسته‌ها و تحریم‌ها در رفع گره از پرونده‌های حقوقی کشور است که حتما باید انجام شود.
 
وی اضافه کرد: امروز در  دنیا سفرا و ماموریت‌های وزارت امور خارجه کشورها بخش  عمده‌اش اقتصادی است، ما در سال جهاد اقتصادی به سر  می بریم در زمانی که مقام معظم رهبری، دولت ، مجلس و  به ارکان نظام فراخوان دادند  که در عرصه فعالیت های اقتصادی، اما سوال من این است که امروز ماموریت‌های اقتصادی وزارت امورخارجه در خار‌ج از مرزها  برای حل مشکلات تحریم‌ها چیست.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: ما امروز وزارت امور خارجه‌مان و سفرا و سفارت‌خانه‌های ما در ان سوی آب ها هیچ کدام ماموریت اقتصادی انجام نمی‌دهند، اصلا سفرای ما با ادبیات اقتصادی بیگانه هستند مگر می‌شود در زمان تحریم کشوری که نیازمند این هست که سفرا فعال ترین عناصر نظام باشند برای اقدامات خود با این مفاهیم بیگانه باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نطق ، میان ، دستور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار