با تسهیل روند صادرات ، امسال باید حجم مبادلات کالا از مرز خراسان جنوبی به افغانستان حداقل 2 برابر بیشتر از پارسال شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی، اولویت کاری این سازمان را ، تسهیل صادرات و واردات کشور دانست و گفت : در این خصوص باید مقررات زدایی انجام شود تا تنظیم 19 سند برای واردات و 10 سند برای صادرات به 4 یا 5 سند کاهش یابد و برگه ثبت سفارش هم از چرخه حذف خواهد شد تا به این ترتیب در زمان و هزینه های مبادلاتی صرفه جویی شود.

افخمی راد افزود : پارسال 32 میلیارد دلار کالای غیر نفتی از طریق مرزهای مختلف ایران به کشورهای دیگر صادر شده که امسال باید به 47 میلیارد دلار افزایش یابد که از این میزان 22 میلیارد دلار سهم صادرات خدمات به کشورهای دیگر خواهد بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: انعقاد توافقنامه های تجارت ترجیحی با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان از دیگر برنامه های امسال برای توسعه مبادلات اقتصادی است .

وی تصریح کرد:در قالب این توافقنامه ها قرار است تعرفه های واردات و صادرات کاهش یابد تا زمینه مناسبی برای رقابت کالاها در بازارهای کشور ما و دیگر کشورها فراهم شود.

افخمی راد همچنین گفت : با توجه به نیازی که در آن سوی مرز وجود دارد ، مرز خراسان جنوبی با افغانستان زمینه مناسبی برای صادرات کالا فراهم کرده است که توسعه صادرات کالا از این مرز باعث رونق تولید در استان خواهد شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.