دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت‌ها در حوزه‌های (ارز، پول، انرژی، کار) نباید دخالت کنند و حضور آنها باید به منظور سامان‌دهی و پالایش باشد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: دولت‌ها به گونه‌‌ای عمل می‌کنند که اگر منافعشان با مشکل مواجه شد بتوانند کسری‌هایشان را در حوزه‌های دیگر جبران کنند.
 
وی همچنین با بیان اینکه در دولت سیاست‌های علمی وجود دارد اضافه کرد: اگر دولت به اصول علمی و پذیرفته شده اقتصادی عمل نکند هرگز با کاهش نرخ تورم و ثبات اقتصادی روبه‌رو نخواهیم شد.
 
دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: دولت یازدهم باید تمامی دست‌اندرکاران حوزه‌ی پولی و بانکی مسموم را پالایش کرده و نسبت به بازنگری شیوه‌های بانکی کشور اقدام کند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند حلال همه‌ی مشکل‌‌ها باشد و نرخ تورم را کنترل کند ولی این بدان معنا نیست که دولت ابزارهای لازم را برای کاهش نرخ تورم به کار نبرده است.
 
نکو اضافه کرد: دولت باید به عنوان یک قدرت، با استفاده از تجربیات کشورهای موفق و بکارگیری روش‌های علمی معقول تلاش کند.
 
نکو، گام مثبت در کاهش نرخ تورم را برخوردهای قاطع و بدون تعارف با مفاسد اقتصادی، اقدام به گرفتن طلب‌های بانکی و سامان‌دهی پولی کشور و هدایت آن به سمت تولید می‌داند.
 
وی در پایان عنوان کرد: اجرای صحیح فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند در تورم تأثیر مثبت داشته باشد و باید مسائل ریشه‌ای بیش از مسائل حاشیه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، بودجه ، تورم ، نرخ ، عرضه ، نقش ، تقاضا ، کالا ، هزینه ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار