فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با تلاش چند ساعته محیط بانان نوزاد میش وحشی به آغوش مادر بازگشت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اسماعیل میرانزاده با اعلام این خبر گفت: نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران روز گذشته در حین گشت و کنترل پارک ملی سرخه حصار حوالی ساعت 17 متوجه صدای یک نوزاد میش وحشی در خارج از چراگاههای حیات وحش منطقه می شوند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از جستجوی صدا موفق می شوند یک بره میش وحشی که چند ساعت قبل به دنیا آمده و از گله جدا مانده بود را پیدا کنند، افزود: این بره میش در محدوده ای یافت شد که چرا گاه اصلی میش‌های وحشی نبود.

میرانزاده ادامه داد: با بررسی و علائم این نوزاد از جمله بند ناف و سم های حیوان مشخص شد که این بره ماده ، شب قبل به دنیا آمده بود و با روشن شدن هوا میش وحشی، بره را رها کرده و در بلندی های مشرف به منطقه نگران در حال رفت و آمد و سرو صدا کردن بود.

فرمانده یگان حفاظت با اشاره به اینکه پس از زنده گیری این بره توسط محیط بانان اقدامات اولیه برای بازگردانی این نوزاد به آغوش مادر شروع شد اظهار داشت: با توجه به اینکه در آن زمان چندان فرصتی تا فرا رسیدن شب نبود سریعا نیرو‌های یگان با پای پیاده بره میش را با روشی خاص که بویی بر بدن آن اضافه نشود تا ارتفاعات حمل کرده و با مشاهده ی گله ای از میش‌های وحشی آن را رها کردند.
میرانزاده گفت: با صدا کردن نوزاد متوجه شدیم که یک میش وحشی با سرعت باورنکردنی از گله جدا شد و به سمت صدای نوزاد حرکت کرد.
وی با اشاره به اینکه میش وحشی پس از برخورد با این بره چند ثانیه ای شروع به بویدنش نمود افزود: میش وحشی شروع به زبان زدن بدن بره کرد و بره نیز چند دقیقه‌ای به شیر خوردن پرداخت و رفته رفته با تاریک شدن هوا بره به همراه میش وحشی آرام آرام به سمت گله رفتند.

میزانزاده ادامه داد: بادیدن این صحنه که نوزاد به آغوش مادر برگشت بسیاری لذت بردیم و خستگی از تنمان بیرون رفت و به واحد یگان حفاظت عظیمت کردیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه زاد و ولد حیات وحش در حوزه استحفاظی استان تهران در این فصل شروع می شود و با توجه به اینکه پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع از حساسیت مهمی برخوردار می‌شود، تصریح کرد: لازم است هموطنان عزیز در بازدید از این مناطق رعایت کامل نکات ایمنی و احتیاطهای لازم را مبذول و به تذکر مامورین و محیط بانان و همچنین دستورالعمل های صادره در این زمینه توجه کافی کند و تحت هیچ شرایطی آرامش حیات وحش را به هم نزنند تا بتوانند جانوران هم در فضای آرام و بدون استرس زایمان و تولید مثل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده‌ چنین مواردی، محیط زیست استان تهران را با شماره تلفن‌های 77359564 و 77355781 الی 4 در جریان بگذارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوزاد ، مادر ، آغوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار