به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی ایلخانی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سطح کشور 54 فرودگاه داریم که تحت مالکیت شرکت فرودگاهها است و وقتی برای باند یکی از آنها 50 میلیارد تومان هزینه میشود، به معنای آن است که اگر قرار باشد باندهای فرودگاهها مورد ترمیم قرار گیرد، منهای هزینههای جاری، باید سالیانه میلیاردها تومان هزینه شود که این مساله برای یک شرکت درآمد هزینهیی، رقم بالایی است و از این رو به هیچوجه عوارض فرودگاهی را کاهش نمیدهیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور همچنین افزود: دولت به ما اجازه داده است، به شرکتهای هواپیمایی که پروازهای بیشتری برقرار میکنند تا 30 درصد در تعرفه فرودگاهی تخفیف قائل شویم.
وی ادامه داد: بنا داریم با اعمال سوبسید به شرکتهای هواپیمایی که به نقاط محروم پرواز دارند، انگیزه لازم برای حفظ و برقراری پرواز به نقاط مختلف را ایجاد کنیم.
ایلخانی همچنین با تاکید بر ارتقای فرودگاه حضرت امام(ره) گفت: شهر فرودگاهی امامخمینی(ره) یکی از فرودگاههایی است که میتواند با ارتقا در بخش اعزام و پذیرش در رقابت با فرودگاههای ترکیه و دبی ظاهر شود و از این روز باید ارتقای خدمات و پرواز را در دستور کار قرار دهیم.
به گفته وی آنچه در پروازهای داخلی اتفاق میافتد انحصاری است از این رو باید در عرصه پروازهای بینالمللی برای حضور در فضای رقابت تلاش کرد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها همچنین از پیوستن فرودگاههای شیراز، اصفهان و تبریز به جمع فرودگاههای اقتصادی تا پایان سال خبر داد.
وی با بیان اینکه فرودگاهسازی باید متوقف شود، گفت: باید به سوی کیفیت رفت.
ایلخانی در عین حال اظهار داشت: در حال حاضر چهار فرودگاه در حال احداث است که تجهیز، راهبری و مدیریت این فرودگاهها بر عهده شرکت فرودگاهها خواهد بود.
انتهای پیام/