جشنواره نهال دانشجویی تنها با 12 میلیون بودجه تا کنون اداره شده البته در سال‌های پیش بدون بودجه بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، نشست رسانه‌ای یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال با حضور علیرضا قاسمی دبیر جشنواره، مسعود صفلی رئیس جشنواره در ایوان شمس برگزار شد.

علیرضا قاسمی دبیر جشنواره ابتدا در خصوص بخش‌های مختلف جشنواره عنوان کرد: جشنواره دارای 4 بخش انیمیشن، فیلم‌های تجربی، فیلم‌های داستانی تشکیل شده که البته در دوره‌ی یازدهم بخش فیلم‌های نیمه بلند هم به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: به طور کل 500 فیلم ارسال شده که از این 500 فیلم 42 فیلم در بخش انیمیشن، 102 فیلم در بخش تجربی، 174 فیلم در بخش داستانی، 77 فیلم در بخش سال اولی‌ها، 64 فیلم در بخش مستند و 23 فیلم در بخش نیمه بلند انتخاب شده است.

قاسمی با اشاره به بخش‌های مسابقه عنوان کرد: 36 فیلم در بخش های مختلف در قسمت مسابقه قرار گرفته و 35 فیلم نیز در بخش خارج از مسابقه قرار دارند.

وی در خصوص جوایز و تندیس‌ها اظهار داشت: مرکز گسترش سینمای مستند جوایز این دوره از جشنواره را بر عهده گرفته و جایزه نفر اول یک میلیون تومان و نفر دوم 500 هزار تومان خواهد بود.

قاسمی افزود: مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره10  خرداد در مجموعه ایوان شمس برگزار می‌شود، البته بزرگداشتی نیز برای کامران شیردل برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره نهال دانشجویی فقط با 12 میلیون بودجه اداره شده البته در سال های پیش این بودجه را هم نداشته است.

علیرضا صفلی رئیس جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال در این نشست عنوان کرد: جشنواره نهال یک جشنواره دانشجویی بود که در ابتدا پذیرای سال اولی‌ها بود اما اکنون بعد از گذشت چند دوره در سراسر کشور به صورت ملی برگزار میشود.

وی ادامه داد: امیدوارم در این دوره بتوانیم پربار تر از دوره قبلی با عملکرد خوبی این جشنواره را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: جشنواره نهال دانشجویی سعی کرده جدا از دانشجویی بودنش در نوع انتخاب فیلم‌ها به گونه ای عمل کند که شاهد فیلم‌های متفاوتی باشیم.

صفلی با اشاره به انتخاب فیلم‌ها عنوان کرد: انتخاب فیلم‌ها در این جشنواره تفاوت بسیاری با جشنواره های دیگر دارد، چرا که نگاه هیات انتخاب متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: من در هیات داوری جشنواره‌های مختلفی حضور داشتم اما هیات انتخاب جشنواره‌ی نهال دانشجویی کار بسیار سختی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار