رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: تبریز ظرفیت برگزاری مسابقات آسیایی را داشته و امیدواریم بعد از شطرنج شاهد انجام سایر رشته‌ها در این شهر باشیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،شهرام دبیری افزود: میزبانی رقابتهای ورزشی یکی از بهترین روشهای شناسایی ظرفیتهای موجود در یک شهر بوده و بسیاری از شهرهای جهان با یک میزبانی در رقابتهای ورزشی توانستهاند گام بزرگی در پیشرفت شهر خود بردارند.

وی افزود: میزبانی جام ملتهای شطرنج آسیا میتواند به شناسایی بهتر و بیشتر تبریز در آسیا منجر شده و باید این میزبانیها در سایر رشتهها تداوم داشته و این موضوع میتواند در جذب گردشگر و حتی سرمایهگذار نقش بسزایی داشته باشد.

شهرام دبیری تاکید کرد: بعد از چند میزبانی تیم تراکتورسازی در باشگاههای آسیا، شاهد برگزاری جام ملتهای شطرنج آسیا در تبریز بوده و در تابستان نیز هندبال جوانان آسیا در تبریز برگزار میشود و این میزبانیها از هر زمینه میتواند موجبات پیشرفت تبریز را فراهم کند.

مسابقات شطرنج جام ملتهای آسیا در هتل گسترش تبریز آغاز شد. این رقابتها با اولین حرکت مهره شطرنج توسط شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و محمدرضا شرویناسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افتتاح شد.

در جام ملتهای شطرنج آسیا ده تیم در رده مردان و شش تیم در رده زنان و به مدت 8 روز در سه سطح سریع، برق آسا و استاندارد به مصاف هم خواهند رفت./س
 
 
 
برچسب ها: مسابقات ، آسیایی ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.