عملیات با شکوه بیت المقدس که منجر به باز پس گیری خرمشهر شد به اوج تجلی حماسه و اقتدار ایران اسلامی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج عملیات بیت المقدس نمادی از برتری اراده و اعتقاد رزمندگان مسلمان و میهن دوست در برابر تجهیزات مدرن و پیشتیبانی تمام عیار قدرت های جهانی از رژیم بعث عراق بود.

پیروزی خیره کننده و ناباورانه حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس در آزادسازی خرمشهر برای تحلیل گران جهانی در حالی با رشادت و از خودگذشتگی جوانان ایران اسلامی تحقق یافت که اشغال خرمشهر به عنوان برگ برنده رژیم عراق بر تحمیل هر نوع شرایط صلح به ملت مسلمان ایران تلقی می‌شد.

آزاد سازی پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید.خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه دشمن.تامین مرز بین المللی (حدفاصل پاسگاه طلائیه تا شلمچه).

آزادسازی جاده اهواز به خرمشهر و جدا شدن جاده اهواز به آبادان از برد توپخانه دشمن با غیرت و سلحشوری جوانانی با کمترین تجهیزات نظامی اما با نیروی پتشتکارو اراده حیرت جهانیان را برانگیخت.

پیروزی اسوه های دلیرمرد و از جان گذشته در مقابل 30 گردان و 530 قبضه توپ جنگی دشمن با پیشرفته ترین تسلیحات نظامی جز توکل بر خداوند متعال و اعتقاد قلبی به فرهنگ ایثار و شجاعت چه تفسیری می تواند داشته باشد.

فرار نیروهای عراقی با بهره گیری ازتاریکی شب و غرق کردن قایق های آنها در اروند رود از سوی رزمندگان ایرانی جلوه هایی ماندگار و بی بدیل از اقتدار فررندان ایران زمین در این عملیات بود.

برافراشته شدن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران برمساجد خرمشهر و برپایی سجده شکر رزمندگان این عملیات پس از از آزاد شدن دیار مردانگی و غیرت خرمشهر فریاد شکوه اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

این شهر مقاوم که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان 1359 به اشغال دشمن درآمده بود، پس از 578 روز (اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت و پیکره پاک آن از حضور متجاوزان پاک شد.

طنین انداز شدن نغمه های پیروزی در روز سوم خرداد در سراسر ایران اسلامی، پخش شیرینی،به صدا درآمدن صوت خودروها، برپایی سجده شکر و تجمع مردمی در میدان های اصلی شهرها جلوه های باشکوهی از حلاوت پیروزی درعملیات بیت المقدس است.

در این عملیات حدود نوزده هزار تن از نیروهای دشمن به اسارت درآمدند و بالغ بر شانزده هزار تن کشته و زخمی شدند./ز
برچسب ها: فتح ، خرمشهر ، بیت المقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.