نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد، غرب باید سیاست های خود در قبال بحران سوریه را تغییر دهد.وی گفت برخی طرفها تاکنون بارها مانع از محکومیت تروریستها شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین:"ویتالی چورکین" در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد، برخی طرفها در این شورا بارها در روند محکومیت تروریستها در سوریه اخلال وارد کرده اند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت،باید "چرخ خشونت" در سوریه را متوقف کرد و باید این تذکر را هم داد که "صلح بد" بهتر از "درگیری خوب" است.

چورکین افزود:تجربه دیوان کیفری بین المللی لاهه در پایان دادن درگیری ها موفق نبوده است مانند آنچه که در لیبی رخ داد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد،غرب باید سیاست های خود را در قبال بحران سوریه که آن را به در بسته می رساند، کنار بگذارد.

شایان ذکر است فرانسه پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت درباره ارجاع پرونده سوریه به دادگاه لاهه ارائه کرده بود که با وتوی روسیه و چین مواجه شد.


از سوی دیگر نماینده چین در این نشست گفت، همه گروهها در سوریه باید به حقوق بشر احترام بگذارند و ارجاع پرونده سوریه به دادگاه کیفری بین المللی باید بر اساس احترام به حاکمیت نظام باشد.

وی افزود: ارجاع پرونده به دیوان بین المللی موجب ایجاد اطمینان میان گروههای سوری نخواهد شد.وی در بخش دیگری از سخنان خود اتهامات ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی علیه چین را رد کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار