معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با تشریح جزئیات رزمایش بیت‌المقدس 26 گفت: منطقه نبرد را در بین یگان‌ها تقسیم کرده‌ایم تا آتش‌های خاص بتوانند علیه دشمن واکنش داشته باشند و تاسیسات و امکانات دشمن را منهدم کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر سرتیپ دوم سیدعلی محرابی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در حاشیه‌ی رزمایش  حیدر کرار و بیت‌المقدس 26 که در منطقه عمومی آران و بیدگل برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه سالگرد عملیات بیت‌المقدس، رزمایش بیت‌المقدس 26 در مرحله‌ی اول به صورت رزمایش موشکی در منطقه مرنجاب آران و بیدگل برگزار شد.
 
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به ماموریت ذاتی خود در فضای ناهمتراز با توجه به تسلیحات خود و یگان‌های نیروی زمینی تدابیر و‌ آموزش‌ها، تکنیک‌ و تاکتیک‌های مورد نیاز را آزمایش می‌کنند.
 
امیر محرابی تصریح کرد: مرحله اول رزمایش بیت‌المقدس در منطقه مرنجاب آران و بیدگل برگزار شد و منطقه‌ی دوم آن در نصرآباد اصفهان به صورت موشکی برگزار می‌شود.
 
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: یگان موشکی نزاجا برای انجام ماموریت اهداف دور دست خود به عنوان پشتیبانی یگان‌های رزمی تکاور و مکانیزه و توپخانه، آمادگی خود را نشان می‌دهد.
 
وی افزود:منطقه نبرد را بین یگان‌ها تقسیم کرده‌ایم و تمام منطقه‌ی نبرد را برای آتش‌های خاص قرار دادیم تا بتوانند برای واکنش علیه دشمن آماده باشند.
 
امیر محرابی اظهارداشت: اهداف قابل توجه و تاسیسات نظامی و عملیاتی و کنترل فرماندهی دشمن در عمق منطقه‌ی نبرد اهداف این رزمایش بود.
 
وی افزود:این آمادگی در مقابل تاسیسات و امکاناتی که در دست دشمن است می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد و برای انهدام آنها تاسیس شده است.
 
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: چندین سال است که این رزمایشهای مختلف را انجام می‌دهیم و امسال با توانمندی بیشتر و رنگ وبوی بهتر رزمایش موشکی خود را برگزار کردیم.
 
وی افزود: امروز در میدان عملا در کلاس‌های مختلف تنوع موشکی و برد آنها قرار داده شد.
 
امیر محرابی در پاسخ به این سوال که چه موشک‌هایی در رزمایش امروز آزمایش شد، گفت:موشک‌هایی که امروز توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش آزمایش شد در گذشته نواقصی داشت و ما سعی کردیم دقت تیراندازی را بالاتر ببریم و اهداف را به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار دهیم.
 
وی افزود: مرکز مطالعات نیروی زمینی و صنایع دفاعی ما را تقویت کرده است که به جهت دقت و سرعت در لودگیری انجام شده است و اهداف را با دقت مورد اصابت قرار می‌دهد.
 
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: امروز  این موشک‌ها برای ارتقای شایستگی خدمه و اپراتور سیستم انجام دادیم که ورزیدگی در این سامانه‌ها را بالا ببرد.
 
وی افزود: در مرحله‌ی دوم رزمایش در نصرآباد اصفهان از سایریگان‌های پیاده‌، زره‌ای، توپخانه که در نبردهای ناهمتراز تعریف شده  در قالب رزمایش ترکیب نیروها انجام خواهد شد.
 
امیر محرابی در پاسخ به به این سوال که پیام این رزمایش به غیر از آمادگی و ارتقای نیروها برای دوستان  و دشمنان چیست، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ارتش ملزم هستند آمادگی خود را حفظ کنند و بر اساس ماموریت خود یگان‌ها و ستادی مرتبا در حال ارتقای سطح آموزش و آمادگی دفاعی هستند.
 
وی افزود:این آمادگی‌ها با خلاقیت در یگان‌ها و مرکز مطالعات نزاجا به دست آمده و قطعا از اهداف ما این است که روز به روز ارتقای توانایی رزمی را داشته باشیم.
 
امیر محرابی اظهار داشت: دیروز و امروز ما قابل مقایسه نیست و یک مسلمان باید این طور باشد و نیروهای رزمی با ولایت مداری خود این موضوع را محقق می‌کنند و این تمرین‌ها و آمادگی ها و آموزش‌ها به مرحله ی عمل درآورده است.
 
وی تصریح کرد:قطعا پیام این رزمایش برای دوستان و مردم ما این است که از این اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح که با نشاط و شاداب هستند خوشحال می شوند و دشمنان ما ناراحت می شوند که به کوری چشم دشمنان  این رزمایش‌ها باعث عصبانیت آنها شده است.
 
وی  درباره موشک‌های آزمایش شده در رزمایش امروز گفت: موارد آموزشی و گوشه ای از اقتدار موشکی ما را در حجم گسترده‌ای در این رزمایش داشتیم که با آمادگی خوبی تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها آزمایش شد و گوشه‌ای از اقتدارسامانه‌های ما و موشک‌هاو نیروی انسانی در میدان رزم و عمل حفظ شدند.
 
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: دیده‌بان‌ها به وسیله بالگرد تا شعاع 200  کیلومتری موارد اصابت شده را ارزیابی و تست می‌کنند.

انتهای پیام /

برچسب ها: معاون ، عملیات ، نیروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۶:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
درود بر شما دلاورمردان رزمنده ارتش اسلام که عملیاتهایی همچون بیت المقدس را تحقق بخشید و دست برتر نیروی ایمان و اراده در مواجه با ماشین جنگی صدام که از حمایت‌های همه جانبه مالی، نظامی و اطلاعاتی غرب و شرق برخوردار بود به نمایش گذاشتید
آخرین اخبار