احمد عابدینی گفت: یکی از مواد مربوط به مصوبه‌ی کلاس‌های چند پایه حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از معلمان این کلاس هاست.

احمد عابدینی، معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص مصوبه‌ کلاس‌های چندپایه گفت: قبلأ یک معلم 5 پایه‌ تحصیلی را به دلیل به حدنصاب نرسیدن بعضی کلاسی‌ها یا نبود معلم تدریس می‌کرد سپس با اضافه شدن پایه‌ ششم به دوره‌ ابتدایی عملأ تعداد دروسی که معلم تدریس می‌کرد بیشتر شد و بنابراین به کیفیت آموزشی نیز لطمه‌ای وارد می‌شد.

وی در ادامه افزود: ما تلاش کردیم این‌کلاس‌ها چند پایه را برای گسترش پوشش تحصیلی، عدالت آموزشی و کیفیت بخشی بیش از همه به تعلیم وتربیت دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی مدیریت کنیم.

عابدینی اضافه کرد: مصوبه‌ این کلاس‌ها این‌گونه است که از این به بعد کلاس‌های 6 پایه نخواهیم داشت و حداکثر با سه پایه یک دوره تحصیلی در ابتدایی تشکیل می‌شود و تعداد دانش‌آموزان کلاس را نیز 15 نفر پیش‌بینی کردیم تا معلم بتواند راحت‌تر و دقیق‌تر با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کند و محتوای درسی را آموزش دهند و در تربیت آن‌ها سهیم و مؤثر باشد. وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: در جاهایی  که شرایط استثنا است و معلم نیز وجود ندارد اگر یک پایه درسی یا تعداد دانش‌آموز اضافه شود در قبال آن به معلمان حق‌التدریس پرداخت می‌شود تا معلمان بتوانند زمان بیشتری را با برخی از پایه‌های تحصیلی کار کنند.

وی با اشاره به این‌که بحث معلمان راهنمای آموزشی و تربیتی کلاس‌های چند پایه یکی از موارد مهم این آئین‌نامه به شمار می‌آید،‌افزود: بسیاری از مدارس دورافتاده هستند و تشکیل کلاس‌های آموزشی و تقویتی برای معلمان سخت است بنابراین معلمی که خود واجد صلاحدید است و حرفه‌ی معلمی را به خوبی می داند  با نظارت و سرکشی از فعالیت‌های معلمان این کلاس‌ها می تواند مشکلات آن‌ها را شناسایی و برطرف نماید.

وی در خصوص سختی کار معلمان کلاس‌های چند پایه نیز تصریح کرد: یکی از مواد این مصوبه حمایت‌ها و پشتیبانی های مادی و معنوی بسیار معلمان این  کلاس‌ها است و چنین مقرر شده که شیوه‌نامه‌ی آن توسط آموزش وپرورش تنظیم شود.

عابدینی در ادامه از پیش‌بینی بسته‌های آموزشی ویژه‌ی کلاس‌های چند پایه در چارچوب برنامه‌های درسی-ملی سخن گفت و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان بر آن است در رشته‌ها علوم تربیتی خود دروس ویژه‌ی مدیریت کلاس‌هاس چند پایه را برای معلم ها پیش‌بینی کند تا این معلیمن بتوانند آموزش‌های لازم را داشته باشند.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: در آئین‌نامه 40 ساعت آموزش تخصصی برای معلمان کلاس‌های چند پایه پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار