وزیر کشور احیای خانه احزاب را از برنامه‌های دولت عنوان کرد و گفت: مقدمات لازم برای تمدید مجوز خانه احزاب در حال انجام است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، رحمانی‌فضلی  در بخش دوم مصاحبه تلویزیونی با شبکه استانی صدا و سیمای کردستان، گفت: یکی از آسیب‌های نظام برنامه‌ریزی حاکم بر کشور از گذشته دور، تمرکزگرایی بر اساس جمعیت و فعالیت بوده است.
وی با بیان اینکه این مسئله خالی شدن مناطق و به‌ویژه روستاها از سکنه و مهاجرت را به دنبال داشته است، بهترین راهکار برای مقابله با معضل حاشیه‌نشینی را برنامه‌ریزی مبتنی بر توازن و تعادل‌های منطقه‌ای عنوان کرد.
وزیر کشور محور برنامه ششم را آغاز سرمایه‌گذاری از عقب‌افتاده‌ترین مناطق عنوان کرد و افزود: در این راستا این ویژگی برای استان کردستان یک امتیاز است.رحمانی‌فضلی، اصلاح و بهبود وضعیت حواشی شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی و جلوگیری از مهاجرت با تعریف موجود در طرح جامع تفصیلی را در کنار توجه به راهکار جدید توازن و تعادلی منطقه‌ای از اقدامات ضروری دانست.
وی با گلایه از طرح احداث مسکن مهر در گذشته، اظهار کرد: باید به جای اینکه مکان‌هایی به نام مسکن مهر در حاشیه شهرها ایجاد می‌شد، حواشی و بافت فرسوده شهر را با همین هزینه‌ها بهبود بخشیده و مردم را در آنها جایگزین می‌کردیم.
وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد جزو ارکان حکومت‌ها و نشان‌دهنده مشارکت سازمان یافته مردم هستند، گفت: با توجه به اینکه سمن‌ها قانونی ندارند در حال تدوین لایحه برای نوع فعالیت سمن‌ها هستیم.
انتهای خبر/ب

 

 

برچسب ها: آسیب ، امتیاز ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.