مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از آغاز عملیات انتقال نشاء برنج از خزانه به زمین اصلی در شهرستان های کلات و درگز خبر داد .

محمد صبور بیلندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت : عملیات انتقال نشاء برنج از خزانه به زمین اصلی در شهرستان های کلات و درگز از بیستم اردی بهشت امسال آغاز شده است و تا نیمه خرداد همین سال ادامه دارد .

وی بیش ترین سطح کاشت را مربوط به رقم دمسیاه محلی و سطحی اندک را مربوط به کاشت سایر ارقام از جمله هیبرید و پرمحصول دانست افزود : به علت محدودیت اراضی در حاشیه رودخانه های شهرستان کلات و درگز و نبودن جایگزین برای برنج کشاورزان این محصول را برای کشت انتخاب کرده اند .

به گفته صبور بیلندی هر سال به طور تقریبی دو هزار و 200 هکتار برنج در خراسان رضوی کشت می شود که از این سطح یکهزار و 500 هکتار در شهرستان کلات و 700 هکتار در شهرستان درگز حاصل شده است .

وی به کاهش سطح نشاء برنج در سال جاری اشاره کرد و آن را پیامد کم شدن نزولات آسمانی به ویژه برف در اتفاعات شهرستان های کلات و درگز دانست .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به انجام اقدام هایی برای کمک به کشاورزان اشاره کرد و گفت : با هدف بالا بردن عملکرد در واحد سطح ، حمایت هایی برای توسعه کاشت مکانیزه و تسهیلات برای خرید بانک نشاء ، نشاکار و کمباین مخصوص شالی صورت گرفته است .

انتهای پیام//س

برچسب ها: نشاء ، برنج ، کلات ، درگز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.