از این نوشیدنی‌ها برای رفع "استرس" خود استفاده نمایید

شربت‌های خنکی نظیر بیدمشک و بهارنارنج می‌تواند به رفع عصبانیت کمک کند و مواد غذایی که در آنها ویتامین C، E یا سلنیوم موجود باشد، می‌تواند در کاهش استرس و اضطراب افراد موثر باشند.

حمید عبدی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای رفع و کنترل عصبانیت، نوشیدنی‌هایی وجود دارد و معمولا یکسری چای‌ها مانند چای به لیمو، چای نسترن در طب سنتی اسلامی وجود دارد که می‌توانند برای این منظور استفاده شوند. 

وی افزود: بعضی از نوشیدنی‌ها می‌توانند، ضد استرس و اضطراب باشند و باید مواد غذایی مصرف شود که در آنها ویتامین C، E یا سلنیوم موجود باشد. شیرینی نیز استرس و خستگی را کم می‌کند، همچنین آب قند در صورتیکه با لیموی تازه همراه باشد در رفع استرس و خستگی می‌تواند موثر باشد. 

عبدی تصریح کرد: شربت‌های خنکی نظیر بید‌مشک و بهارنارنج نیز می‌توانند به رفع عصبانیت کمک کنند. گل گاو زبان هم می‌تواند برای این منظور استفاده شود اما مصرف آن هنوز از نظر علمی ثابت نشده است. 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: توصیه‌ می‌شود در مصرف شربت‌ها به مزاج افراد هم توجه شود، اگر فردی که مزاج سرد دارد دچار استرس و اضطراب گردید، بهتر است به شربت‌هایی مانند بید‌مشک و بهارنارنج گلاب هم اضافه کند تا از استرس و اضطراب او بکاهد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: استرس ، چای ، بیدمشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار