رئیس جمهور افغانستان پس از حمله تروریستی به کنسولگری هند در هرات در تماسی تلفنی با نخست وزیر هند اظهار داشت که این اقدام تروریستی، حمله به منافع 2 کشور است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز (شنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که رئیس جمهور افغانستان طی تماس تلفنی با نخست وزیر هند، حمله تروریستی به کنسولگری آن کشور در هرات را حمله به منافع هر 2 کشور عنوان کرد.
 
بر اساس این اطلاعیه، حامد کرزی در این تماس تلفنی به «مان موهان سینگ» نخست وزیر هند وعده داد تا برای تأمین امنیت شهروندان هندی از هیچ نوع تلاشی دریغ نورزد.
 
نخست وزیر هند در این تماس تلفنی شجاعت نیروهای افغان در برخورد با تروریست‌ها را ستود و از دولت افغانستان به خاطر اقدام سریع و قاطعانه در دفع این حمله تروریستی استقبال کرد.  
حمله تروریستی به کنسولگری هند در هرات در روابط 2 کشور تأثیری ندارد
 
نخست وزیر هند در ادامه خاطرنشان کرد که این حملات تروریستی در روابط 2 کشور هیچ تأثیری نخواهد داشت.
 
وی تأکید کرد که چنین حملاتی نمی‎تواند هند را از تعهدش برای ادامه دوستی و کمک به افغان‎ها در ساخت یک افغانستان با ثبات باز دارد.
 
سفر کرزی به هند
 
رئیس جمهور افغانستان دراین تماس تلفنی گفت که در آینده نزدیک به «دهلی نو» پایتخت هند سفر کرده و درباره مسائل مهم بین 2 کشور با نخست وزیر و سایر مقامات هندی گفت‎وگو خواهد کرد.
 
حملات تروریستی سبب تحکیم روابط 2 کشور می‌شود
 
کرزی در ادامه افزود نهادهای دیپلماتیک هند در افغانستان در گذشته نیز هدف چنین حملات تروریستی قرار گرفته‎اند اما این حملات اراده و تعهد 2 کشور را برای تحکیم و گسترش روابط به ویژه در عرصه مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن مشترک بیشتر از پیش قدرتمند خواهد ساخت.
 
روز گذشته چند مهاجم انتحاری به کنسولگری هند در هرات حمله کردند که بر اثر آن تنها ساختمان کنسولگری کمی دچار خسارت شد و 5 نیروی امنیتی افغان زخمی شدند.
/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار