رییس شورای ملی نخود ایران گفت: از آنجایی که به علت بسته شدن تعرفه بر روی صادرات نخود، مقدار زیادی نخود در انبارها مانده بود،پیشنهاد لغو تعرفه صادرات نخود از سوی شورای ملی نخود ایرن مطرح شد که این مسئله مورد موافقت قرار گرفته و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ناصر مرادی گفت: شورای ملی نخود ایران آمادگی کامل جهت تامین نخود مورد نیاز کشور را داشته و درخواست دارد مسئولیت تولید، فرآوری، صادرات و واردات نخود کشور به این شورا واگذار شود که در صورت تحقق این امر برای اولین بار در کشور تمامی امور یک محصول به بخش خصوصی واگذار می شود که این امر می تواند زمینه ساز یک تحول بزرگ در کشور باشد.

وی افزود:در دو سال گذشته در خصوص صادرات برخی اقلام از جمله حبوبات عوارض صادراتی تعیین شده بود که محصول نخود را نیز شامل می شد، در حالیکه در کشور نه تنها کمبود این محصول احساس نمی شود، بلکه هر ساله مازاد مصرف داخلی به کشورهای دیگر صادر می شد که متاسفانه به علت اخذ عوارض و به صرفه نبودن صادرات نخود این امر متوقف گردید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش عمده تولید نخود کشور در استانهای غربی و شمال غربی کشور است، افزود: نخود جزء کالاهای استراتژیک این مناطق بوده و ممنوعیت صادرات نخود، انگیزه کشاورزان برای کاشت و سطح زیر کشت این محصول کشاورزی را کاهش داده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تعرفه ، نخود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.